Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 09:52

A doua „plecare” a Dan Air de pe Aeroportul Braşov. Operatorul se mută temporar la Bacău

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 noiembrie 2023

Conducerea Aeroportul Braşov crede că este o decizie conjuncturală, generată de imposibilitatea operatorului aerian de a asigura de la Braşov cursele deja publicate. Oricum, se recunoaşte că va fi „linişte” pe Aeroportul Braşov, până pe 15 ianuarie 2024

A doua „plecare” a Dan Air de pe Aeroportul Braşov. Operatorul se mută temporar la Bacău

După ce la finalul lunii iunie a anului trecut a ameninţat cu suspendarea curselor de pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) şi a revenit pe ultima sută de metri, compania Dan Air a anunţat în 31 octombrie că va pleca temporar de la Braşov la Bacău. De cealaltă parte, conducerea Aeroportului Braşov s-a arătat surprinsă de decizia companiei şi a anunţat că are discuţii cu alţi operatori aerieni.

Justificarea Dan Air: e prea târziu din 15 ianuarie 2024
Conducerea companiei Dan Air şi-a argumentat decizia de a-şi muta operaţiunile la Aeroportul Internaţional „George Enescu” din Bacău în cadrul unei conferinţe de presă din 1 noiembrie, ce s-a desfăşurat la Bucureşti.
Principalul motiv invocat de conducerea operatorului a fost legată de programul de 12 ore al Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Mai exact, reprezentanţii operatorului au menţionat că decizia vine în contextul în care pe data de 30 octombrie 2023, reprezentanţii Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav au comunicat că extinderea programului de funcţionare de la 12 ore, la 16 ore, se va face abia din data de 15 ianuarie 2024.
„Aşadar, programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene - sunt motivele care determină Dan Air să îşi mute cursele pe Aeroportul Internaţional din Bacău. Mai mulţi operatori aerieni români şi străini aşteptau prelungirea programului Aeroportului Braşov. La data de 1 septembrie 2023 Dan Air a transmis Aeroportului Braşov orarul de zbor pentru sezonul de iarnă, când trebuia să între în vigoare prelungirea programului de funcţionare, de la 12, la 16 ore, aşa cum a fost promis de către autorităţile locale. Pentru a se asigura că Aeroportul Braşov va fi operaţional şi în condiţii de vizibilitate redusă, a adresat o scrisoare către autorităţile locale şi cele centrale şi a cerut clarificări şi confirmări pentru noul program. Astfel, DAN AIR plănuia să aducă la Braşov încă o aeronavă, pentru a creşte frecvenţa curselor şi implicit a traficului de pasageri. Urma ca frecvenţa zborurilor pe săptămână să crească, la fel şi numărul de destinaţii (se adăugau Paris, Malaga, Roma, Dublin, Tel-Aviv, Dubai şi Olso)”, a declarat Matt Ian David, directorul Dan Air.
Mai exact, a continuat acesta, promisiunea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a fost că programul va fi extins începând cu data de 3 noiembrie 2023. De asemenea, el a reproşat conducerii Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav că nu a făcut demersurile necesare pentru prelungirea programului. „Într-un răspuns oficial dat de ROMATSA, la solicitarea Dan Air, Aeroportul Braşov a depus cererea de extindere a programului de funcţionare pe data de 27 septembrie 2023, însă fără a trimite toate documentele necesare acestui demers. La 1 septembrie 2023 Aeroportul Braşov cunoştea deja programul de iarnă propus de DAN AIR şi a dat asigurări, doar telefonic sau la întâlnirile organizate de faptul că orarul aeroportului se va prelungi”, a menţionat Mat David.

Matt David: „Dan Air a «subvenţionat» existenţa Aeroportului Braşov”
Totodată, el a spus că Dan Air a contribuit la creşterea Aeroportului Internaţional Braşov. „Trebuie să menţionez că Dan Air nu a beneficiat şi nu beneficiază de niciun sprijin din partea autorităţilor locale pentru stimularea creşterii traficului de pe aeroportul din Braşov, chiar dacă mare parte dintre aeroporturile din ţară oferă aceste facilitaţi sau subvenţii per pasager sau alte servicii gratuite. Dan Air a achitat tarifele cerute de aeroport şi nu le-a negociat niciodată, tocmai pentru a susţine dezvoltarea aeroportului. Dan Air a «subvenţionat» existenţa Aeroportului Braşov şi a forţat alţi operatori să deschidă curse regulate pe acesta ca efect direct al prezenţei companiei noastre însă ca orice business, avem nevoie de predictibilitate. În aproximativ 5 luni, Dan Air a pierdut deja 2,6 milioane de euro, iar braşovenii au pierdut 120 milioane de euro bani publici”.

De la 12 ore la 8 – 9 ore pe zi?
Pe lângă problemele legate de program, conducerea Dan Air a reclamat şi alte aspecte legate de funcţionarea Aeroportului Braşov. Printre altele, reprezentantul operatorului a menţionat că aeroportul nu are certificare pentru operarea zborurilor în condiţii de vizibilitate redusă, pentru că echipamentele deşi existente unele dintre ele nu au fost montate corespunzător, fie nu s-a început procesul de autorizare a acestora. În opinia lui, odată cu debutul sezonului rece, vizibilitatea redusă va restricţiona şi mai mult operaţiunile pe aeroportul Braşov şi va reduce efectiv programul acestuia la doar 8-9 ore pe zi, fapt care face imposibilă continuarea operaţiunilor de pe acest aeroport.
În plus, el a menţionat că într-un răspuns primit de la ROMATSA se arată că această instituţie a solicitat încă din luna iulie în mod repetat aeroportului Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav „rezolvarea unor aspecte tehnice, aspecte semnalate inclusiv de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, pentru că aeroportul să poată fi autorizat pentru operaţiuni în condiţii de vizibilitate redusă. Conform aceluiaşi document, „până la data de 9 octombrie, AIBG nu a răspuns la aceste solicitări, iar operatorul economic care se ocupă de implementarea tehnică a răspuns doar în data de 5 octombrie”.   
Nu în ultimul rând, directorul operatorului aerian a amintit că, de-a lungul timpului, a propus mai multe soluţii pentru optimizarea activităţii aeroportului, respectiv mutarea turnului virtual de la Arad la Bucureşti, contractarea unor furnizorii de servicii de informare, care sunt folosite cu succes în multe alte aeroporturi din Europa, în afara orelor de funcţionare a turnului sau calificarea în regim de urgenţă a personalului ROMATSA.

„Odată cu implementarea programului de funcţionare de 16 ore ne dorim şi ne exprimăm speranţa că relaţia cu DAN AIR, precum şi cu celelalte companii interesate de Aeroportul Braşov va continua”
De cealaltă parte, conducerea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav s-a arătat surprinsă de decizia operatorului aerian. „Credem că este o decizie conjuncturală şi cu implicaţii de natură comercială, generată de imposibilitatea operatorului aerian de a asigura de la Braşov cursele deja publicate”, se arată într-un comunicat de presă semnat de directorul general al Aeroportului, Alexandru Anghel, dar şi de preşedintele Consiliului de Administraţie, Ştefan Micu.
De asemenea, cei doi au menţionat că imediat după deschiderea aeroportului au început demersurile pentru extinderea programului de funcţionare şi au comunicat permanent cu părţile interesate şi cu factorii de decizie pe această temă, în vederea identificării unei soluţii cât mai rapid.
„Soluţia identificată, şi anume extinderea programului de la 12 la 16 ore începând cu data de 15 ianuarie 2024, a fost cea mai fezabilă, având în vedere că este necesară suplimentarea personalului care activează cadrul Aeroportului Braşov şi implicit efectuarea unui ciclu de pregătire specifică fiecărei instituţii, de către noii angajaţi. Odată cu implementarea programului de funcţionare de 16 ore ne dorim şi ne exprimăm speranţa că relaţia cu DAN AIR, precum şi cu celelalte companii interesate de Aeroportul Braşov va continua, în beneficiul tuturor şi în interesul superior al pasagerilor”, au precizat cei doi reprezentanţi ai conducerii Aeroportului Internaţional Braşov.

Rutele Dan Air, negociate de conducerea Aeroportului Braşov cu altă companie
Pe de altă parte, ei au dat asigurări că activitatea Aeroportului Braşov va continua să se extindă: „Din luna decembrie 2023, o nouă companie (Fly Lili, potrivit unor surse) va începe operarea pe Aeroportul Internaţional Braşov cu câte trei zboruri săptămânale spre două destinaţii din Germania – Munchen şi Stuttgart - şi explorăm posibilitatea ca acest operator să asigure zboruri către noi destinaţii. Săptămâna viitoare vom iniţia discuţii concrete cu conducerea companiei pentru operaţionalizarea altor destinaţii, inclusiv pentru acoperirea destinaţiilor asigurate de DAN AIR, cu atât mai mult cu cât acest operator şi-a manifestat intenţia de a deschide o bază operaţională la Braşov”.
Ba mai mult, Alexandru Anghel şi Ştefan Micu au amintit că au discuţii şi cu alte companii şi sunt convinşi că după 15 ianuarie „vom relua trendul ascendent de dezvoltare, atât prin numărul de destinaţii asigurate, cât şi prin numărul de pasageri pe care îl vom contabiliza lună de lună”.

CU AUTOCARUL DE LA BRAŞOV LA BACĂU
Conform anunţului Dan Air, din data de 13 noiembrie 2023, cursele se vor desfăşura conform programului de pe Aeroportul Internaţional Braşov, către principalele destinaţii din Europa, cu decolare şi aterizare de la Bacău. Pasagerii care doresc în continuare să zboare şi să se folosească de biletele achiziţionate, vor beneficia de transfer gratuit pe ruta Braşov-Bacău şi retur în ziua zborului.
Din data de 11 decembrie, va intra în vigoare noul orar de zbor şi noile destinaţii cu plecare exclusiv de pe aeroportul din Bacău, program ce va fi comunicat ulterior.

CE RĂMÂNE
Odată cu relocarea zborurilor DanAir, cursele rămase la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav vor fi următoarele:
CERTE
- Luni: Wizz Air, destinaţie Londra
- Miercuri: Wizz Air, destinaţia Londra
- Joi: Wizz Air, destinaţia Dortmund
- Vineri: Wizz Air, destinaţia Londra
- Duminică: Wizz Air, destinaţia Dortmund

POSIBILE
- Germania – Munchen şi Stuttgart, cu trei zboruri pe săptămână (operator Fly Lili Sibiu).

Comentarii

'Iulian B.'

2023-11-03 07:33:12


'Mulțumim întregi politici din România, au reușit și de data asta să țină pe loc dezvoltarea Brașovului... totul spre bucuria în special a politici din București, Sibiu și Târgu Mureș! '

'valescu'

2023-11-02 08:29:27


'Dan Air o firma neserioasa de aviatie, care opera cu un singur avion Airbus cu indicativul YR-DSE de la Brasov, cu intarzieri de la cateva zeci de minute la cateva ore la majoritatea curselor. Un drum de la Brasov la Madrid dureaza 6-7 ore plus intarzierile. Nu multumesc, nu doresc ca zborul cu Dan Air sa fie o loterie. Asa ca mai bine pleaca, sa faca loc altor operatori mai seriosi.'

'Lazar'

2023-11-02 08:03:45


'D-le Anghel cine este vinovat de nerealizarea tuturor neajunsurilor semnalate la aeroport de DAN AIR ?.Incompetenta dvs. in fruntea actualei conduceri ?.'

'cucu dan'

2023-11-02 07:38:22


'Asa se intampla cind politicul decide !'

'Barbu Gh.'

2023-11-02 05:46:13


'Hopaaa... Uite gaura neagră la bugetul local. Câte curse, zilnic, tdebuie să fie pe zi ca să fie rentabil? Minim 30? Ei nu au în câteva săptămâni atâtea.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie