Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8202 - 17 iun 18:44

99 de trenuri noi: testele se vor face pe ruta Predeal - Bucureşti – Constanţa

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 26 noiembrie 2021

Contract de 800 de milioane de euro, livrări pe 7 ani

99 de trenuri noi: testele se vor face pe ruta Predeal - Bucureşti – Constanţa

În Monitorul Oficial a fost publicat un act normativ ce aprobă achiziţia a 99 de trenuri electrice de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
HG menţionat spune că se aprobă „Nota de fundamentare privind necesitatea şi  oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziţiei de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiţii. Achiziţie material rulant nou, rame electrice regionale RE-R şi rame electrice interregionale RE-IR”. Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
HG menţionează studiul de fezabilitate întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza Contractului nr. TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiţii — PASSA, din care a rezultat că este necesară achiziţionarea a 99 de rame electrice noi, în sumă totală de aproximativ 3.880.000.000 lei, cu TVA, calculat la cursul euro BNR de 4,8402 la data de 24.08.2020 (cca 801.709.878 euro, cu TVA).

7.236.021 euro, cel mai ieftin
- 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R, preţ unitar: 7.236.021 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 448.633.308 euro, cu TVA;
- 37 de rame electrice pentru transportul interregional RE-IR, preţ unitar: 9.542.610 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 353.076.570 euro, cu TVA).

Până la 160 km/h
Viteza maximă de circulaţie este de 160 km/h. Capacitate de minimum 200 de locuri pe scaune fixe şi minimum 200 de locuri în picioare (cele Regionale) sau 300-350 locuri pe scaune fixe, cele Inter-regionale. Ramele vor fi echipate cu sistem de încălzire/ventilaţie şi aer condiţionat, instalaţii sanitare ecologice, zone de acces şi siguranţă pentru persoane cu handicap, Wi-Fi, supraveghere video.

Cu test de consum înainte
În vederea verificării costurilor de exploatare a ramelor electrice în cadrul procesului de achiziţie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi furnizorul desemnat câştigător al licitaţiei online vor testa nivelul real de consum de energie electrică, în exploatare comercială, pe secţiile de circulaţie Bucureşti Nord - Predeal, Bucureşti Nord - Constanţa şi retur pentru ambele secţii (cu minimum două măsurători/sens) şi rezultatele finale vor fi comparate cu nivelul mediu de consum declarat în cadrul procedurii atât pentru tracţiune, cât şi pentru subsistemele auxiliare. Trenurile vor fi dotate cu sisteme moderne de siguranţă precum ETCS2 şi PZB (estimarea şi controlul distanţei de frânare).
Proiectul apare eşalonat în fişa acestuia în două etape, prima de patru ani, a doua de trei ani.
Adoptarea HG vine la două săptămâni după ce CNSC a menţinut anulată licitaţia de achiziţie a până la 80 de trenuri electrice regionale.

Comentarii

'Papa Geo'

2021-12-02 09:20:34


'Dacă proiectul durează 4 plus 3 ani, e clar ! O să mai treacă 20-30 de ani!'

'Maria '

2021-11-30 16:53:17


'Ucea și Cisnădie sunt pe alta ruta CF, in nici un caz pe Predeal - București - Constanța, linii ce au fost modernizate nu de mult timp. Ca mai au si acestea unele probleme este altă poveste. Întrebarea este dacă se va circila cu 120-150 km/h? '

'Nicolae Murea'

2021-11-29 09:53:15


'Sa aive prioritate fabricile din Romania . Pretul este dat de straini astfel incat sa castige licitatiile ca apoi sa faca rectificari , dand spagi. Sper sa fie de la noi din tara fabricate '

'Ariciul'

2021-11-26 11:30:20


'Dar sinele alea pe care se merge cu 20 km/h cand le reparati? Si sinele acelea care travereaza sosele si pe care nu se mai circula de 20 ani cand le scoateti? (vezi trecerile la nivel de la Ucea si de la Cisnadie - ca sa dau doar 2 exemple)'

'Barbu Gh.'

2021-11-26 07:26:40


'Nu mai bine se făcea întîi infrastructura cum trebuie?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie