Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:08

99 de trenuri noi: testele se vor face pe ruta Predeal - Bucureşti – Constanţa

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 26 noiembrie 2021

Contract de 800 de milioane de euro, livrări pe 7 ani

99 de trenuri noi: testele se vor face pe ruta Predeal - Bucureşti – Constanţa

În Monitorul Oficial a fost publicat un act normativ ce aprobă achiziţia a 99 de trenuri electrice de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
HG menţionat spune că se aprobă „Nota de fundamentare privind necesitatea şi  oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziţiei de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiţii. Achiziţie material rulant nou, rame electrice regionale RE-R şi rame electrice interregionale RE-IR”. Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
HG menţionează studiul de fezabilitate întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza Contractului nr. TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiţii — PASSA, din care a rezultat că este necesară achiziţionarea a 99 de rame electrice noi, în sumă totală de aproximativ 3.880.000.000 lei, cu TVA, calculat la cursul euro BNR de 4,8402 la data de 24.08.2020 (cca 801.709.878 euro, cu TVA).

7.236.021 euro, cel mai ieftin
- 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R, preţ unitar: 7.236.021 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 448.633.308 euro, cu TVA;
- 37 de rame electrice pentru transportul interregional RE-IR, preţ unitar: 9.542.610 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 353.076.570 euro, cu TVA).

Până la 160 km/h
Viteza maximă de circulaţie este de 160 km/h. Capacitate de minimum 200 de locuri pe scaune fixe şi minimum 200 de locuri în picioare (cele Regionale) sau 300-350 locuri pe scaune fixe, cele Inter-regionale. Ramele vor fi echipate cu sistem de încălzire/ventilaţie şi aer condiţionat, instalaţii sanitare ecologice, zone de acces şi siguranţă pentru persoane cu handicap, Wi-Fi, supraveghere video.

Cu test de consum înainte
În vederea verificării costurilor de exploatare a ramelor electrice în cadrul procesului de achiziţie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi furnizorul desemnat câştigător al licitaţiei online vor testa nivelul real de consum de energie electrică, în exploatare comercială, pe secţiile de circulaţie Bucureşti Nord - Predeal, Bucureşti Nord - Constanţa şi retur pentru ambele secţii (cu minimum două măsurători/sens) şi rezultatele finale vor fi comparate cu nivelul mediu de consum declarat în cadrul procedurii atât pentru tracţiune, cât şi pentru subsistemele auxiliare. Trenurile vor fi dotate cu sisteme moderne de siguranţă precum ETCS2 şi PZB (estimarea şi controlul distanţei de frânare).
Proiectul apare eşalonat în fişa acestuia în două etape, prima de patru ani, a doua de trei ani.
Adoptarea HG vine la două săptămâni după ce CNSC a menţinut anulată licitaţia de achiziţie a până la 80 de trenuri electrice regionale.

Comentarii

'Papa Geo'

2021-12-02 09:20:34


'Dacă proiectul durează 4 plus 3 ani, e clar ! O să mai treacă 20-30 de ani!'

'Maria '

2021-11-30 16:53:17


'Ucea și Cisnădie sunt pe alta ruta CF, in nici un caz pe Predeal - București - Constanța, linii ce au fost modernizate nu de mult timp. Ca mai au si acestea unele probleme este altă poveste. Întrebarea este dacă se va circila cu 120-150 km/h? '

'Nicolae Murea'

2021-11-29 09:53:15


'Sa aive prioritate fabricile din Romania . Pretul este dat de straini astfel incat sa castige licitatiile ca apoi sa faca rectificari , dand spagi. Sper sa fie de la noi din tara fabricate '

'Ariciul'

2021-11-26 11:30:20


'Dar sinele alea pe care se merge cu 20 km/h cand le reparati? Si sinele acelea care travereaza sosele si pe care nu se mai circula de 20 ani cand le scoateti? (vezi trecerile la nivel de la Ucea si de la Cisnadie - ca sa dau doar 2 exemple)'

'Barbu Gh.'

2021-11-26 07:26:40


'Nu mai bine se făcea întîi infrastructura cum trebuie?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie