Curs BNR
1 EUR = 4.9417 RON
1 USD = 4.6288 RON
1 GBP = 5.7906 RON
1 XAU = 276.5001 RON
1 AED = 1.2602 RON
1 AUD = 3.2782 RON
1 BGN = 2.5266 RON
1 BRL = 0.9604 RON
1 CAD = 3.6059 RON
1 CHF = 4.8055 RON
1 CNY = 0.6935 RON
1 CZK = 0.2007 RON
1 DKK = 0.6642 RON
1 EGP = 0.2490 RON
1 HUF = 1.2797 RON
1 INR = 0.0597 RON
1 JPY = 3.6419 RON
1 KRW = 0.3658 RON
1 MDL = 0.2413 RON
1 MXN = 0.2331 RON
1 NOK = 0.4819 RON
1 NZD = 2.9947 RON
1 PLN = 1.0742 RON
1 RSD = 0.0420 RON
1 RUB = 0.0809 RON
1 SEK = 0.4693 RON
1 TRY = 0.2836 RON
1 UAH = 0.1569 RON
1 XDR = 6.2440 RON
1 ZAR = 0.2970 RON
Publicat la 04 noiembrie 2021
Costul pentru a deţine şi utiliza o maşină în România e foarte aproape de cel din Franţa şi chiar peste cel din Germania
Cea de-a şasea ediţie a Car Cost Index, raport elaborat de Leaseplan, arată că nivelul taxelor, al impozitelor şi restul costurilor asociate unei maşini sunt mai mari în România decât în alte state europene.
Raportul arată că deţinerea şi utilizarea unei maşini implică diferenţe majore de costuri de la un colţ la altul al Europei. Luând în calcul costuri precum preţul combustibilului, al reparaţiilor, al asigurărilor, deprecierea şi taxele pe o perioadă de deţinere de patru ani în care s-au parcurs anual circa 30.000 de kilometri, raportul celor de la Leaseplan arată că sumele plătite lunar de un posesor de maşină sunt extrem de diferite de la o ţară la alta.
Elveţienii şi portughezii, cele mai mari costuri
De exemplu, în timp ce elveţienii au costuri lunare medii de circa 1.138 de euro pentru a deţine şi utiliza o maşină, grecii trebuie să plătească lunar doar 743 de euro. Deşi sumele lunare par mari, nu trebuie uitat că ele rezultă din calcule realizate de o companie care, prin natura activităţii, trebuie să aibă o imagine cât mai exactă a costurilor implicate de o maşină.
Aşa cum era de aşteptat, şoferii din Europa de Est au costuri mai mici de deţinere şi utilizare a unui autoturism decât cei din Vest. Cu toate acestea, raportul arată situaţii cel puţin intrigante şi greu de intuit. Dacă vârful TCO era aşteptat să fie simţit în Elveţia, mult mai greu de înţeles este de ce locul doi în clasamentul costurilor este deţinut de Portugalia. Conform LeasePlan, portughezii plătesc lunar, în medie, 1.127 de euro pentru a utiliza maşina.
Cel puţin la fel de neaşteptat este faptul că şoferii din România plătesc lunar, în medie, 871 de euro pentru a deţine şi utiliza o maşină, adică foarte aproape de nivelul TCO din Finlanda (886 euro) sau Franţa (887 de euro), şi chiar peste cel din Germania (838 euro).
Doar cehii şi slovacii plătesc mai mult ca românii
De altfel, dintre statele Europei Centrale şi de Est, doar cehii (926 euro) şi slovacii (891 euro) plătesc mai mult decât românii, în timp ce maghiarii au un cost de deţinere şi utilizare de doar 806 euro, polonezii de 764 euro, iar grecii, cum spuneam, de 743 de euro. Bulgaria nu apare în raportul LeasePlan.
Este important de menţionat că valorile de mai sus sunt cele medii ale fiecărei pieţe, un TCO pentru un vehicul de clasă A sau B fiind mai redus, la fel cum acelaşi indicator pentru un vehicul de clasă mare sau premium este mai mare decât cel evidenţiat.
nu este nici un comentariu
Distribuitorul de anvelope bucureştean Com Nico Serv, care în vremurile de glorie de dinainte de 2008 avea afaceri de 11,5 milioane de euro şi peste 160 de angajaţi, a intrat în insolvenţă[...]
2021-11-04 citeste mai multDoripesco, hotelurile Kronwell şi Cubix, Vila Bran sau Silnef, printre cei care au aplicat la ElectricUP
2021-11-04 citeste mai multAr fi cel mai mare număr din 2014 încoace
2021-11-04 citeste mai multDeşi iniţial mulţi care lucrează în meseria de curierat şi nu au „certificat verde” considerau că vor avea „liberă trecere” pe perioada aplicării restricţiilor[...]
2021-11-04 citeste mai multContribuţia de cogenerare, o taxă plătită de toţi consumatorii de energie electrică în facturi, pentru a finanţa în viitor producţia de energie electrică şi termică mai ieftină,[...]
2021-11-04 citeste mai mult
Adaugă un comentariu