Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 00:49

ŞCOALA ÎNCEPE SIGUR ÎN 14 SEPTEMBRIE. CUM? AFLĂM ÎN 7 SEPTEMBRIE

85% dintre directorii de şcoli din judeţul Braşov văd un 14 septembrie cu scenariul verde: 100% la şcoală

Autor: PETRA VÂRLAN

Publicat la 20 august 2020

- Scenariul galben: Braşovul mai are nevoie de 2.000 de profesori şi 1.600 de săli de clasă - Scenariul roşu: 100% online, un singur director de şcoală crede că se va întâmpla asta

85% dintre directorii de şcoli din judeţul Braşov văd un 14 septembrie cu scenariul verde: 100% la şcoală

Şcoala va începe în 14 septembrie, spun toate autorităţile. Întrebarea va fi cum? Asta pentru că sunt 3 scenarii de redeschidere a şcolilor, propuse de Ministerul Educaţiei: primul cu prezenţă fizică 100% (scenariul verde), al doilea – hibrid, cu prezenţă fizică şi online, prin rotaţie, dar ciclurile preşcolar, primar şi clasele terminale vor veni la grădiniţă/ şcoală (scenariul galben), iar al treilea – 100% online (scenarul roşu). Fiecare şcoală va decide ce scenariu va adopta, va trimite propunerea la Inspectoratul Şcolar Judeţean, iar OK-ul îl va primi de la DSP şi Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.

Marea necunoscută – numărul de infectări
Însă, fiecare scenariu ţine cont de numărul de infectări din comunitate. Mai simplu spus, sunt puţine infectări la mia de locuitori, e scenariul 1, sunt multe infectări la mia de locuitori, va fi scenariul 3, cu şcoală doar în online.

IŞJ-ul a centralizat deja necesarul estimat de fiecare director
„Pornind de la aceste 3 scenarii, am solicitat directorilor un necesar de norme didactice suplimentare, spaţii, materiale etc, dar primele două sunt foarte importante, pentru că în scenariul 2, dacă va fi nevoie de un sistem de predare hibrid, atunci, timpul alocat de cadrul didactic pentru o formaţiune de studiu ar putea să se dubleze. Acesta va duce şi la mărirea numărului de norme, evident, şi plata acestora, în conformitate cu normele în vigoare. (...) În privinţa creşterii numărului de norme, avem o dată aspectul legal, pe care trebuie să îl rezolve Ministerul şi Guvernul. Acesta ţine de numărul de norme pe care fiecare judeţ îl are aprobat prin Legea Bugetului şi finanţarea pentru ele. Ca acest număr de norme să fie modificat, trebuie modificată Legea Bugetului, evident, trebuie modificată Hotărârea de Guvern”, a explicat, ieri, Valentin Bucur, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov.

Soluţia pentru profesorii lipsă: plata cu ora, „la dublu” a aceloraşi profesori
Dacă va fi rezolvat aspectul legal, reprezentantul IŞJ Braşov spune că mare parte din normele didactice suplimentare ar putea fi rezolvate prin plata cu ora. Practic, dascălul îşi dublează ora, pentru că predă odată „face to face” şi mai predă şi celor de acasă, în online, în scenariul 2. Dacă totuşi va mai fi nevoie de profesori în plus, ar putea fi organizate concursuri, dacă, de asemenea, Ministerul dă drumul la angajări.
Pentru judeţul Braşov, potrivit centralizărilor IŞJ, în acest scenariu 2, ar fi nevoie de aproximativ 2.000 de norme în plus, de la nivelul preşcolar până la liceal.

Pentru elevi: s-ar putea să aveţi alţi colegi de clasă, din toamnă
În plus ar putea apărea şi clase, date fiind normele de distanţare pe care trebuie să le îndeplinească şcolile. Şi cum, cel puţin în municipiu, sunt multe clase cu mult peste normativ, acestea vor trebui „rupte”. „De exemplu, dacă într-o clasă există 30 de elevi, iar în clasă nu pot fi asigurate condiţiile de distanţare, acea clasă va trebui scindată, astfel încât din 2, 3, 4 clase să se mai constituite 1-2 în plus, astfel încât să fie asigurată acea distanţare. Pentru aceasta este necesar spaţiu în plus, sunt necesare ore în plus. (...) Noi am solicitat directorilor date, la acest moment, în cel mai defavorabil scenariu în ceea ce ne priveşte, scenariul 2, în care avem nevoie de spaţii în plus şi de norme în plus. Am calculat că faţă de aproximativ 3.700 de clase prevăzute la acest moment, ca să ne putem organiza activitatea cu respectarea normelor impuse, ar mai fi nevoie de 1.600”, a mai spus Valentin Bucur.

Şcoala în schimburi, analizată
Rezolvarea, în acest moment, IŞJ-ul o vede doar prin introducerea schimburilor şcolare. Adică acolo unde se învăţa de dimineaţă, elevii să  vină în două schimburi, unul de dimineaţă şi unul după masă. Au solicitat şi o situaţie a spaţiilor suplimentare, în afara şcolii, ce ar putea fi puse la dispoziţie pentru actul educaţional. Potrivit lui Valentin Bucur, sunt aproximativ 70 de spaţii în tot judeţul. Asta şi pentru că e nevoie ca acestea să îndeplinească anumite condiţii: să fie aproape de şcoală, să fie adecvate procesului educaţional etc.

Marea întrebare de la IŞJ Braşov: „Care scenariu îl vedeţi, la acest moment şi cu datele de acum, plauzibil şi pe care vi-l doriţi?”
Pe lângă necesarul solicitat, Inspectoratul a cerut directorilor şi un răspuns la întrebarea „Care scenariu îl vedeţi, la acest moment şi cu datele de acum, plauzibil şi pe care vi-l doriţi?”. „Din cele 3 scenarii, 85% dintre directori au optat pentru scenariul 1, adică prezenţă fizică 100% în şcoală. O singură unitate a optat pentru varianta de online 100%”, a mai spus Valentin Bucur, care nu a făcut publică unitatea respectivă.

+3 -4

Comentarii

'Willy'

2020-08-20 09:58:31


'Pai pe online nu se mai strangeau fondul clasei, 8 Martie, ziua \"duamnei\" si alte mocangeli, nu?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie