Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7401 - 25 feb 06:44

8.000.000.000 de euro pentru marile proiecte ale Braşovului

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 11 februarie 2021

Preşedintele CJ Braşov a anunţat investiţiile pentru care solicită finanţare prin PNRR: trei autostrăzi, noul spital al Braşovului, trenul metropolitan, calea ferată către aeroport

8.000.000.000 de euro pentru marile proiecte ale Braşovului

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, i-a convocat ieri pe reprezentanţii Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR) la o dezbatere privind actualizarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). La eveniment, a participat şi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, care este şi preşedinte al  UNCJR, el aducând în atenţia ministrului prioritare pe care judeţul nostru le propune spre finanţare prin intermediul acestui mecanism financiar.
Este vorba despre nouă proiecte de infrastructură, cu o valoare totală estimată de 8,192 miliarde de euro, a căror anvergură depăşeşte cadrul judeţean, iar impactul lor este de nivel regional şi chiar naţional, având în vedere că pe listă sunt şi trei autostrăzi, respectiv Braşov – Ploieşti, Braşov – Bacău şi Braşov – Sibiu. De altfel, valoarea estimată celor trei autostrăzi este de 5,737 miliarde de euro, cea mai scumpă fiind Braşov – Ploieşti, respectiv 2,9 miliarde de euro.
De altfel, în timpul discuţiilor de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a argumentat de ce este nevoie de realizarea celor trei autostrăzi: „Construirea celor trei autostrăzi este esenţială în asigurarea dezvoltării judeţelor pe care acestea le străbat. Aceste autostrăzi sunt în diverse stadii de realizare a documentaţiilor de proiectare, astfel că finanţarea execuţiei lucrărilor din fonduri PNRR, pe componenta de coeziune socială şi teritorială, o considerăm de importanţă maximă. Este foarte important să reuşim să legăm în sfârşit Transilvania de Moldova, astfel că autostrada Braşov - Bacău ar trebui realizată în cât mai scurt timp. În acelaşi timp, la fel de importante sunt autostrăzile spre Bucureşti şi spre Sibiu, având în vedere că pe DN 1 se înregistrează cel mai mare trafic rutier din ţară”.

Noul spital al Braşovului, o investiţie prioritară pentru trei judeţe
De asemenea, Adrian Veştea a adus în discuţie şi proiectul Spitalului Clinic Regional de Urgenţă Braşov, o investiţie prioritară în condiţiile în care Braşovul a fost desemnat centru regional în domeniul medical, la care sunt arondate judeţele Covasna, Harghita şi Braşov. Construirea spitalului este în pregătire, cu asistenţă asigurată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, iar finanţarea ar putea fi asigurată pe componenta de sănătate şi rezilienţă economică a PNRR.

Calea ferată Braşov - Aeroport, finanţată prin componenta de coeziune socială?
Un alt proiect extrem de important trecut în revistă de preşedintele CJ Braşov a fost cel privind conectarea Aeroportului Internaţional Braşov la reţeaua feroviară. „Am reuşit, prin intermediul Ministerului Transporturilor şi al Companiei Naţionale CFR Infrastructură, să pornim elaborarea studiului de fezabilitate pentru calea ferată care va face legătura între Braşov şi Aeroportul de la Ghimbav pe care îl vom finaliza în cursul acestui an. Documentaţia este într-un stadiul avansat, iar investiţia ar putea fi finanţată prin intermediul componentei de coeziune socială şi teritorială a PNRR. Pe aceeaşi componentă ar putea fi implementate şi alte proiecte de infrastructură feroviară, cum sunt trenul metropolitan sau terminalul intermodal de la Feldioara”, a explicat Veştea.
De cealaltă parte, Cristian Ghinea, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, a luat act de propunerile formulate de judeţul Braşov şi a reiterat ideea că în privinţa construirii de autostrăzi în România, există un consens politic atât la nivelul coaliţiei de guvernare, cât şi între putere şi opoziţia parlamentară, astfel încât să poată fi menţinută alocarea de 4,5 miliarde de euro pentru România, destinată transportului rutier, din care 3,5 miliarde să fie alocate pentru autostrăzi şi 1 miliard de euro pentru realizarea de centuri ocolitoare.

Banii României
Reamintim că în toamna anului trecut, preşedintele României, Klaus Iohannis a anunţat că România a obţinut 79,9 miliarde de euro pentru proiectele europene. Suma este împărţită în fondurile europene parte din bugetul multianual 2021 - 2027 (46,4 miliarde de euro) şi fondul pentru redresare economică - PNRR (33,5 miliarde de euro). Din suma de 79,9 miliarde euro, aproximativ 16,7 miliarde de euro sunt bani rambursabili (sub formă de împrumut, dar în condiţii mai avantajoase) şi aproximativ 63,2 miliarde de euro sunt fonduri nerambursabile.



Pentru ce autostrăzi este solicitată finanţarea prin PNRR:
- Autostrada Braşov - Bucureşti, (tronsonul Ploieşti - Braşov), proiect ajuns în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate şi elaborare a proiectului tehnic, a cărui valoare este de 2,9 miliarde de euro;
- Autostrada Braşov - Sibiu, proiect aflat în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate, în valoare de 737 milioane de euro;
- Autostrada Braşov - Bacău, proiect ajuns în stadiul elaborării studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, cu o valoare de 2,1 miliarde de euro.

Pentru ce investiţii din judeţul Braşov este solicitată finanţare nerambursabilă:
- Spitalul Regional Braşov, proiect aflat în stadiul elaborării studiului de fezabilitate, a cărui valoare ajunge la 300 de milioane de euro;
- Acces pe calea ferată la Aeroportul Internaţional Ghimbav Braşov, proiect cu o valoare estimată la 300 de milioane de euro;
- Extinderea domeniului schiabil Braşov - Râşnov, proiect cu o valoare de 30 de milioane de euro;
- Trenul metropolitan Braşov, proiect în valoare de 25 de milioane de euro;
- Terminalul Intermodal Feldioara, proiect totalizând 300 de milioane de euro;
- Amenajarea complexă a râului Olt între Hoghiz şi Făgăraş, obiectiv investiţional aflat în stadiu de proiect tehnic, cu o valoare de 1,5 miliarde de euro.


 

Comentarii

'Willy'

2021-02-12 10:30:05


'@Cristi Vii tu acuma cu tot felul de calcule! Gandeste pozitivi! Fii optimist! In curand vom mai vedea cateva masini de fite si cateva viloaie pe langa Brasov! Userisitii e si ei oameni! '

'Mioara '

2021-02-12 08:03:09


'Domnilor trebuie sa isi faca si noua echipa vile, conturi in euro nu vedeti cit dureaza un studiu de fezabilitate si cit costa cel ma mult din Europa la noi tote preturile pentru investitii sunt cele mai scurte cei din Uniune trebuie sa fie cu ochii pe acesti bani. Ne trebuie tren dar gara cum arata groaznic cum primim turistii ococupativa de ceva constructiv si cu rezultate rapide nu mai furati'

'Willy'

2021-02-12 01:22:47


'@007 X Fartec. Asa se cheama podul ala. F A R T E C. Ce leat esti in Brasov? Adica cu al catelea val ai venit?'

'Cristi'

2021-02-11 21:55:17


'Privitor la calea ferata, un km de linie simpla noua este estimat la cca 1 milion de dolari potrivit compassinternational punct net. Linia dubla ar fi cu jumatate mai scumpa. Cu 300 de milioane se poate face o linie noua dubla pana la Bucuresti sau Sibiu. Sa traiti bine!\nhttps://compassinternational.net/railroad-engineering-construction-cost-benchmarks/'

'Dan'

2021-02-11 20:26:45


'Pe la Dambu Morii nu exista canalizare ,apa de la parau asa vine la robinet ,oameni din zona arunca necesitatile toaletelor pe paraul care vibe de la 7 scari .Despre ce se vorbest ,desore 8.000.000.000 !!! O mizerie manipulatorie .'

'007 X'

2021-02-11 19:42:07


'Podul(jumate) inainte de Dedeman dureaza sa-l repare de cativa ani !!! Oare cate (zeci de) milioane costa ?! ... Sutele de milioane de euro afisate sunt astronomice ! Din nou doar STUDII DE FEZABILITATE ...Sincer , mi-e rusine ca apartin acestei natii de marlani si hoti !'

'Kemény'

2021-02-11 18:43:02


'Dar ce sume astronomice au astia in cap. Amenajarea unui rau 1.5 miliarde de euro???? Nu mai bine cumparam niste companii din occident de banii astia? Si avem niste joburi bine platite. Cale ferata pana la aeroport 300 mil euro. Mai bine faceti altceva de banii astia. Cred ca 50% din bani sunt facturi umflate sa ajunga in buzunarele celor care ne fura de 30 de ani.'

'gigea'

2021-02-11 16:05:26


'Pai astia nu sunt in stare sa termine o strada in centru, au lasat totul de mantuiala acolo! Voi nu aveti canalizare, apa potabila, iluminat public, curent, gaz, nu aveti nimic bai nemernicilor! Aveti numai camp fara utilitati, atat! Vai de mama voastra de \"absolventi\" !'

'Brașovean'

2021-02-11 13:20:01


'8.000.000 euro de care se vor alege praful și rahatul uscat în ploaie . Că vă doare în șpiț să gargarisți și să promiteți acum ce-o să faceți peste 100 de ani . Hai bă veștea nu ne lua de proști . Nici tu colibane . Ți-am ascultat pledoaria după 100 de zile de primariat . Demagogeală , gargară chioară . Moderatorul Dan Ghiță nu a avut curajul și tăria să te ardă cu niște întrebări despre problemele care-i ard pe brașoveni . Așa-i el , mai se dă cu varza , mai se dă cu capra . '

'Dan Popescu'

2021-02-11 12:35:23


'Primele doamne din dreapta pareau foarte interesate de marile proiecte.\nUna era pe telefon, celalata pe internet (oare naviga pe goagal?)'

'Eu'

2021-02-11 11:06:59


'Ba esti nebun??? 300 mil euro, calea ferata pana la aeroport? Cat spitalul...'

'rammstein'

2021-02-11 07:47:53


'daca erati asa darnici puneati dracului 10 miliarde ca sa fie si de-o friptura pentru seful !!!..va faceti de ras cu prostiile astea ..voi nu refaceti un cacat de pod in 5 ani !!..si vreti autostrazi...'

'Dan'

2021-02-11 06:20:04


'Promisiunile nu costa nimic. O sa vedem pana la urma daca macar doua din aceste obiective se vor realiza. Ma indoiesc!'

'Willy'

2021-02-10 21:56:07


'Pentru ca unii cetateni in loc sa citeasca ziarul, belesc ochii mai mult la comentarii, am hotarat de azi sa vad totul in \"cheie pozitiva\". Adica sa fie bine, sa fie lumea multumita, domne. Sunt si ei oameni, de ce sa le stric karma prezentand partea goala a paharului? Deci: Foarte bine ca se discuta la nesfarsit si se promite pe banda rulanta. Ca daca speranta nu e, nimic nu e. De aia zic: foarte bine ca autoritatile ne tin treaza speranta prin tot felul de promisiuni. Sigur ca da! O data si o data se vor realiza si ele. Promisiunile. Totul e sa fim optimisti. Nu suntem numai noi pe lumea asta. Mai sunt si stranepotii nostri, ei de ce sa nu se laude cu o realizare facuta de ei? Chiar asa, noi sa le facem pe toate? Dupa aceea sa ne condamnati ca din cauza noastra nu au de lucru in tara si se duc la capsuni?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Şoşoacă, fără AUR

    Şoşoacă, fără AUR

    Senatoarea Diana Şoşoacă (foto) a fost exclusă ieri din partidul AUR. „Un senator nu are ce să caute la o petrecere cu lăutari şi să transmită live-uri pe Facebook. Nu corespunde de statutul[...]

    2021-02-11 citeste mai mult
  • Pensia, din 2022

    Premierul Florin Cîţu a vorbit, miercuri, la finalul şedinţei de Guvern, despre Ordonanţa de Urgenţă care prevede o reducere a cheltuielilor structurale. Această OUG prevede o creştere[...]

    2021-02-11 citeste mai mult
  • Predictibil, anual

    Ludovic Orban, liderul PNL şi preşedintele Camerei Deputaţilor, a declarat că liberalii susţin un regim de creştere a pensiilor care să fie predictibil şi că au ca obiectiv elaborarea unei legislaţii[...]

    2021-02-11 citeste mai mult
  • De ieri, istorie

    Preşedintele Klaus Iohannis a semnat decretul privind promulgarea legii prin care sunt eliminate pensiile speciale ale parlamentarilor. Anunţul de ieri  al Administraţiei prezidenţiale vine[...]

    2021-02-25 citeste mai mult
  • 6 luni, liber la angajat

    Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, proiectul care permite pe o perioadă de 6 luni organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante în instituţiile[...]

    2021-02-25 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotional