Curs BNR

1 EUR = 4.9738 RON

1 USD = 4.4662 RON

1 GBP = 5.9047 RON

1 XAU = 369.6415 RON

1 AED = 1.2160 RON

1 AUD = 3.0209 RON

1 BGN = 2.5430 RON

1 BRL = 0.8114 RON

1 CAD = 3.2875 RON

1 CHF = 5.2921 RON

1 CNY = 0.6296 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6665 RON

1 EGP = 0.0922 RON

1 HUF = 1.2615 RON

1 INR = 0.0533 RON

1 JPY = 3.1760 RON

1 KRW = 0.3391 RON

1 MDL = 0.2558 RON

1 MXN = 0.2319 RON

1 NOK = 0.4217 RON

1 NZD = 2.7710 RON

1 PLN = 1.1651 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0489 RON

1 SEK = 0.4396 RON

1 TRY = 0.1312 RON

1 UAH = 0.1077 RON

1 XDR = 6.0382 RON

1 ZAR = 0.2535 RON

Editia 8265 - 18 sep 19:01

8 milioane de lei în plus pentru deszăpezirea Braşovului. Banii se duc pe fondantul chimic care, teoretic, ar trebui să protejeze atât asfaltul, cât şi maşinile

Autor:

Publicat la 08 noiembrie 2023

8 milioane de lei în plus pentru deszăpezirea Braşovului. Banii se duc pe fondantul chimic care, teoretic, ar trebui să protejeze atât asfaltul, cât şi maşinile

La ultima rectificare bugetară, printre altele, aleşii Braşovului au decis să majoreze bugetul ce este alocat pentru derularea lucrărilor de deszăpezire în acest sezon rece. Banii sunt necesari pentru achiziţia fondatului chimic ce este utilizat în materialul antiderapant utilizat pentru deszăpezire. Astfel, consilierii locali au alocat o sumă suplimentară de 8 milioane de lei pentru achiziţia a 3.500 de tone de fondant chimic, respectiv inhibitor de coroziune.
În schimb, în bugetul pentru 2023, aprobat la început de an, fuseseră tăiate fondurile alocate pentru salubritate şi deszăpezire: 51.976.000 lei, faţă de 61.648.000 de lei, cât a fost prevederea bugetară de anul trecut. În 2021, la acest capitol fuseseră alocate 54,47 milioane de lei, mai exact cu 6,61 milioane în plus faţă de 2020, când în buget fuseseră rezervate 47.860.000 de lei. În 2019, pentru aceste lucrări fuseseră prevăut 30,24 milioane de lei, iar în 2018, 30,12 milioane de lei.
Primăria Braşov a decis din 2020 să îmbunătăţească „performaneţele” sării  folosită pe post de material antiderapant şi să îi adauge un inhibitor de coroziune. Teoretic, acesta ar trebui să protejeze atât carosabilul şi caroseriile maşinilor, cât şi spaţiile verzi, unde e posibil să ajungă material antiderapant.
Conform precizărilor producătorului, inhibitorul de coroziune are următoarele efecte:
- previne coroziunea metalelor care vin în contact cu sarea sau alte substanţe degivrante, cum ar fi: utilaje de deszăpezire, structuri de rezistenţă ale podurilor, şine de tramvai, marcaje metalice pentru siguranţa rutieră, autoturisme şi autovehicule publice şi private de transport/utilitare;
- elimină costurile de reparaţie ale daunelor provocate de coroziunea accelerată a metalelor care vin în contact cu sarea;
- prelungeşte perioada de folosinţă a şoselelor, podurilor, autoturismelor şi autovehiculelor publice şi private de transport/utilitare;
- protejează mediul înconjurător prin blocarea efectului coroziv al sării utilizate în procesul de deszăpezire;
- îmbunătăţeşte circulaţia auto şi pietonală din localităţi şi accesul din exterior către acestea, prin realizarea unui proces de deszăpezire rapid şi eficient, în condiţiile respectării normelor europene şi naţionale cu aplicabilitate obligatorie în acest domeniu;
Decolmatează instalaţiile de canalizare şi protejează sistemele în cauză. (BizBraşov.ro)

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie