Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:16

6.000 de făgărăşeni au semnat pentru scoaterea „mastodonţilor” din oraş

Autor:

Publicat la 22 august 2014

Listele vor ajunge la Ministerul Transporturilor, care trebuie să ia o decizie urgentă în ceea ce priveşte amenajarea ocolitoarei oraşului, ori în caz contrar, autorităţile vor lua măsurile legale pentru restricţionarea traficului greu

6.000 de făgărăşeni au semnat pentru scoaterea „mastodonţilor” din oraş
Autorităţile locale din Făgăraş s-au săturat de problemele cauzate de traficul greu şi încă din primăvară au iniţiat o campanie de strângere de semnături pentru restricţionarea traficului greu pe porţiunea din DN 1, care traversează municipiul. 
Conform monitorizărilor efectuate de Primărie, pe zi trec în medie 12.000 de maşini prin municipiu, iar 40% dintre acestea sunt de mare tonaj. Într-o lună tranzitează Făgăraşul circa 20.000 de TIR-uri şi camioane, iar autorităţile au intenţionat fie să pună o taxă de tranzit, fie să restricţioneze accesul acestor „mastodonţi”, care degradează infrastructura. 
Primarul Făgăraşului Sorin Mănduc (foto) a precizat că, până în prezent, s-au strâns semnături de la 6.000 de făgărăşeni care susţin o astfel de măsură de restricţionare a traficului. „Luna viitoare vom merge cu aceste tabele la Ministerul Transporturilor, pentru a le prezenta situaţia. Sperăm să determinăm Guvernul să construiască ocolitoarea. Zilnic, Făgăraşul este tranzitat de peste 10.000 de autovehicule, multe dintre ele de mare tonaj. Pentru a descărca bulevardul principal, am direcţionat traficul greu dinspre Sibiu pe o altă stradă, astfel încât pe drumul principal, vehiculele de mare tonaj să circule doar dinspre Braşov. Problema este că din cauza traficului, pereţii multor blocuri de pe aliniamentul străzii au început să crape. De asemenea, în oraş sunt şi multe accidente”, a explicat Mânduc. 
Acum, sectorul din DN 1 care traversează Făgăraşul are nevoie de reparaţii capitale, în 2004, cheltuindu-se 56 de miliarde de lei vechi pentru repararea sa, însă traficul greu a distrus cu timpul covorul asfaltic. Edilii făgărăşeni apreciază acum că este necesară o sumă de 80 de miliarde de lei vechi, echivalentul bugetului municipiului într-un an, pentru a repara tronsonul din DN 1 care traversează Făgăraşul. După mai multe procese, Primăria Făgăraş a pierdut procesul cu Ministerul Transporturilor, astfel că acum trebuie să se ocupe şi de repararea celor 3 km din DN 1 care traversează municipiul. 
 
 
Făgăraşul are o centură de… pământ
Făgăraşul are nevoie de o centură ocolitoare, iar demersurile în acest sens au fost demarate de mai mulţi ani, însă, s-au soldat de fiecare dată cu un eşec. „În momentul de faţă, potrivit documentelor, oraşul are o «ocolitoare», un drum tehnologic, cu o lungime de 5,93 kilometri, construit în 1987 când a fost regularizat cursul râului Olt şi preluat de Ministerul Transporturilor în 1998. Acest drum este acoperit cu balast pe alocuri, nu sunt amenajate căi de scurgere a apelor pluviale nici semnalizare, astfel că nu se poate vorbi despre trafic rutier în condiţii de siguranţă”, a explicat primarul Sorin Mănduc.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie