Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6687 RON
1 GBP = 5.8125 RON
1 XAU = 357.7647 RON
1 AED = 1.2712 RON
1 AUD = 2.9982 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8906 RON
1 CAD = 3.3943 RON
1 CHF = 5.1404 RON
1 CNY = 0.6447 RON
1 CZK = 0.1970 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0966 RON
1 HUF = 1.2610 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0228 RON
1 KRW = 0.3383 RON
1 MDL = 0.2591 RON
1 MXN = 0.2704 RON
1 NOK = 0.4231 RON
1 NZD = 2.7527 RON
1 PLN = 1.1514 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4259 RON
1 TRY = 0.1438 RON
1 UAH = 0.1172 RON
1 XDR = 6.1447 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 23 august 2021
Pe 20 august 1968, pe poarta Uzinei de la Mioveni ieşea primul autoturism Dacia. Nicolae Ceauşescu primea, drept prinos de recunoştinţă, cheile celei cunoscute drept prima Dacie produsă în România – berlina fabricată sub licenţa Renault 8.
Până la Revoluţie, nimeni n-a avut curajul să conteste că autoturismul înmânat lui Ceauşescu a fost chiar prima Dacia 1100. În realitate, maşina care a ajuns la primul fiu al poporului a fost rezultatul mai multor teste şi îmbunătăţiri aduse primelor vehicule produse cu adevărat în uzină, fiindcă, de fapt, prima maşină ieşise de pe banda de fabricaţie încă din 3 august 1968. Evident, nimeni n-a avut curajul să conteste că autoturismul înmânat lui Ceauşescu a fost chiar prima Dacia 1100 până la Revoluţie. „Primul autoturism fabricat la Mioveni a rămas în uzină. Nu puteai să-i dai lui Ceauşescu chiar primul autoturism ieşit de pe benzile de montaj. Până la 20 august se produseseră, aici, mai multe maşini care au fost foarte atent verificate, ca să poată fi aleasă cea care avea să-i fie înmânată preşedintelui”, spunea, într-un interviu, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, martorul evoluţiei uzinei de la Colibaşi ca şef de atelier, inginer-şef, director tehnic şi, pentru mulţi ani (1990-2002), director general al Automobile Dacia. Maşina care i-a fost făcută cadou lui Nicolae Ceauşecu a ajuns în colecţia de autovehicule istorice a Automobil Clubului Român, fiind achiziţionată, prin licitaţie, în anul 1999, de la Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat.
De la fabricarea primului vehicul, după licenţa modelului Renault R8, până astăzi, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creştere şi de optimism a anilor ’70, a supravieţuit crizei economice a anilor ’80 şi a reuşit să depăşească dificultăţile şi climatul de incertitudine care au definit ultimul deceniu al secolului trecut. Anul preluării de către Groupe Renault – 1999 – a reprezentat începutul unei noi etape pentru marca Dacia şi pentru uzina de la Mioveni.
nu este nici un comentariu
Bookisit, primul târg de carte second-hand pentru toată familia ajunge la Braşov, după mai multe ediţii organizate deja în ţară. Acesta va avea loc sâmbătă, 27 aprilie, la Centrul[...]
2024-04-19 citeste mai mult„Iuda” care i-a trădat pe luptătorii anticomunişti din zona Făgăraşului, plătit regeşte
2024-04-19 citeste mai multFoto: UTB 523 DTCE, echipat cu roţi pentru terenuri mlăştinoase. Foto: Facebook / UTB Tractors Contrar nostalgicilor care plâng după baza industrială moştenită din comunism, România[...]
2024-04-18 citeste mai multDupă ce în luna martie a amânat decizia privind proiectul de reamenajare a Pieţei Sfatului, în şedinţa din 10 aprilie, specialiştii Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice (CZMI)[...]
2024-04-17 citeste mai multLaleaua „Doamna Maria Brâncoveanu” a înflorit în aceste zile pentru prima dată şi la Făgăraş, în curtea ctitoriei familiei Brâncovenilor. Frumoasa lalea[...]
2024-04-17 citeste mai mult
Adaugă un comentariu