Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 01:08

50.000 de metri cubi de beton va „înghiți” pista Aeroportului Brașov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, BUNÃ ZIUA BRAªOV

Publicat la 19 iunie 2013

Valoarea totală a investiției ar urma să fie de doar 35 de milioane de euro, după ce în urmă cu șase ani se vorbea de un efort investițional de 90 de milioane de euro Utilajele companiei care construiește pista viitorului Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav au excavat 200

Valoarea totală a investiției ar urma să fie de doar 35 de milioane de euro, după ce în urmă cu șase ani se vorbea de un efort investițional de 90 de milioane de euro Utilajele companiei care construiește pista viitorului Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav au excavat 200.000 de metri cubi de pământ, urmând ca de luna viitoare să se apuce de turnat betonul special, cantitatea care ar urma să „intre” în pistă fiind de aproximativ 50.000 de metri cubi. „După părerea mea, dacă păstrează acest ritm, firma poate termina pista mai devreme de termenul propus. Ei au spus finele lui noiembrie, dar eu cred că va fi gata în luna octombrie. Ministerul Mediului va termina lucrările de îndiguire a pârâului Besălcin anul viitor. Ce vă pot spune este că ne gândim foarte serios și la varianta cu un investitor privat pentru construcția terminalului care ar însemna cam 10 milioane de euro, dacă nu vom găsi și acești bani până la urmă. Până la sfârșitul acestui mandat de aici vor zbura avioane. Inaugurarea aeroportului și primele zboruri vor fi până la sfârșitul anului 2016”, ne-a declarat ieri spus președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu, în timpul vizitei de lucru pe care a făcut-o ieri la fața locului. Acesta a mai precizat că după finalizarea pistei vor fi demarate lucrările la turnul de control și la terminalul aeroportului. „Să știți că nu ne-ar trebui un terminal mare acum. Cred că ne-ar fi de ajuns zece milioane de euro pentru acest lucru și am făcut apel și la Primăria Brașov să se implice în acest proiect pentru a nu căuta investitori privați. Investitorii privați vin cu pretenții mari și cu bani puțini”, a mai declarat Căncescu, susținând că în cele din urmă investiția totală în „primul aeroport care se construiește de la zero după Revoluție” se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro. Valoarea investiției a scăzut vertiginos în ultimii ani. În 2007 se vorbea de o investiție de 85 – 90 de milioane de euro, după care, odată cu rezilierea contractul cu Intelcan, valoarea acesteia scăzuse la 65 de milioane de euro, iar acum suma investită a scăzut, din nou, aproape la jumătate. „Avem în vedere, însă, o extindere, care ar urma să fie realizată din fonduri europene”, a mai spus Căncescu. „Să nu vă gândiți că în primii ani vom scoate profit din aeroport. E posibil ca în primii ani să avem chiar pierderi, dar câștigurile pentru comunitate vor fi foarte mari”, a mai spus Căncescu. La rândul său, primarul George Scripcaru a spus că „Primăria Brașov va analiza proiectul și vom vedea dacă este oportun să ne implicăm și care este valoarea cu care vom intra în acest proiect. Nu se pune problema de a avea o anumită cotă din societate, deocamdată, pentru că în primii ani sigur vor fi pierderi, dar important este să avem aeroport la Brașov”, a spus Scripcaru. „Când discuți despre un proiect de genul acesta toate lucrurile se opresc la aspectul financiar, iar municipalitatea are acest gând să se implice în proiect după ce parcurgem pașii procedurali și după ce vedem în detaliu despre ce este vorba din punct de vedere al proiectului în ansamblu, ținând cont de toate componentele care sunt de derulat conform etapelor. Vom discuta și vom vedea pe fiecare componentă în parte în ce fază se află, ce urmează, apoi putem să determinăm și din punct de vedere financiar lucrurile. Vă vom anunța la momentul oportun”, a conchis acesta. Și primarul orașului Ghimbav, Dorel Toma, a precizat că orașul pe care îl conduce va contribui la lucrările de la aeroport cu patru milioane de euro, cu două milioane în plus față de cât s-a prevăzut inițial. „Trebuie să facem eforturi și noi alături de CJ și, având în vedere că va fi primul aeroport din România construit de la zero după anul 1990, merită să ne implicăm pentru ca lucrările să se poată derula conform angajamentelor”, a spus primarul Ghimbavului. A fost decopertată o suprafață de 175.000 de mp Aeroportul internațional Brașov - Ghimbav se construiește în apropierea societății comerciale IAR Ghimbav, la aproximativ 12 kilometri de municipiul reședință de județ. Pista aeroportului va avea o lungime de 2.820 de metri și o lățime de 45 de metri, cu acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte. Până la această oră s-a decopertat o suprafață totală de 175.000 mp. În acest moment la pista aeroportului lucrează 5 buldozere, un reciclator, 4 cilindrii compactori, 5 excavatoare și 30 de basculante.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie