Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:00

50 km/oră - Poliţia Rutieră vrea să reducă limita maximă de viteză pe străzile Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 mai 2014

Poliţia Rutieră vrea să reducă limita maximă de viteză pe străzile Braşovului

50 km/oră - Poliţia Rutieră vrea să reducă limita maximă de viteză pe străzile Braşovului

În vara lui 2010, membrii Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov au decis majorarea limitei de viteză pe străzile principale din municipiul Braşov de la 50 km pe oră, la 60 km pe oră, şi chiar la 70 de km pe oră, pe tronsoanele cu două benzi pe sens de la intrările în oraş, în afară de intrarea dinspre Târgu-Mureş. Doar în interiorul cartierelor şi în zona unităţilor de învăţământ, s-a menţinut restricţia de viteză de 30 km/oră, iar în zona centrală şi în Şchei de 50 km/oră. La început, măsura a fost provizorie, dar de la începutul lui 2011, aceasta a fost bătută în cuie după ce autorităţile au observat că se circulă în bune condiţii şi traficul a fost fluidizat.
În cadrul unei întâlniri pe care Asociaţia pentru Integrare Socială şi Protecţia Mediului „Feed-Back” Braşov a organizat-o, săptămâna aceasta, cu autorităţile braşovene în vederea identificării unor soluţii tehnice pentru realizarea de pistelor de biciclete în oraş, reprezentanţii Poliţiei Rutiere Braşov au subliniat faptul că, în prezent, „bicicliştii şi pietonii nu sunt protejaţi şi de multe ori devin victime ale accidentelor rutiere”. „În primele patru luni, comparativ cu perioada similară a anului 2013, numărul de accidente a crescut simţitor. De altfel, săptămâna trecută, în timpul unei discuţii cu administratorul oraşului, Miklos Gantz, am solicitat ca pe străzile din oraş să fie montate limitatoarele de viteză înaintea trecerilor de pietoni şi să fie redusă viteza maximă, de la 60 de km pe oră, la 50 km pe oră”, a declarat comisarul şef Szanto Florian, şeful Biroului Rutier Braşov, care este şi membru al Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov.

Refugii pentru pietoni
Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, a precizat că, deja, municipalitatea a început să ia o serie de măsuri pentru a creşte siguranţa pietonilor, respectiv, pe arterele cu mai mult de două benzi de circulaţie pe sens, să fie amenajate, la trecerile de pietoni pe axul central al drumului refugii de aşteptare. „Acestea vor fi amenajate, în principal, în zonele unde există şcoli sau spitale. În funcţie de rezultate vom vedea dacă se impun şi alte măsuri”, a explicat Sorin Toarcea.
Totodată, autorităţile locale au precizat că este nevoie şi de o reţea coerentă de piste pentru biciclişti, ţinând cont că reprezentanţii Centrului de Voluntariat au solicitat acest lucru, lansând chiar şi o petiţie, anul trecut, care a fost semnată de  2.900 de persoane. „Voi discuta acest subiect atât cu primarul Braşovului, George Scripcaru, cât şi cu specialiştii din Primărie, iar perioada următoare trebuie să ne întâlnim, pentru a vedea ce se poate face în acest sens”, a precizat viceprimarul Adrian Atomei.

Edilii au întocmit o nouă harta de zgomot pentru municipiul Braşov pentru a vedea unde există depăşiri ale nivelului de decibeli admişi, fie din cauza traficului rutier, fie din cauza traficului feroviar sau din cauza activităţilor industriale. Cele mai mari probleme sunt, desigur, în ceea ce priveşte traficul rutier. Şi specialiştii în domeniu le-au recomandat edililor reducerea limitei de viteză în oraş pentru a fi mai mult linişte, aceştia fiind chiar mai drastici decât poliţiştii şi recomandând o limită maximă de 45 km pe oră pe bulevardele principale şi la 30 de km/oră în Centru. O recomandare care nu este deloc pe placul şoferilor, dar este agreată de pietoni şi de biciclişti care astfel s-ar simţi mult mai în siguranţă în trafic.

 

+1 -2

Comentarii

se putea sa nu se strice ce era bine?

2014-05-17 09:32:20


Adevarul este ca Politia nu mai prea incaseaza amenzi din radare. S-au cam dus vremurile cand se imbogateau din spaga de la soferii care treceau de 50 km/h. In orice caz acuma se circula fluent.nici nu ai nevoie mai mut de circa 60 km/h. Oricum daca se revine la 50 ma jur ca incalc deliberat limita de viteza sa fiu oprit de politisti si sa ii filmez pe blat cand ma inteleg financir cu ei.

andrei

2014-05-15 21:39:15


Propun sa scoatem asfaltul de tot si sa limitam viteza la 20 km pe ora Ce rost au masinile? Sa revenim la trasuri si cai si balegar pe strada ,de dragul schimbarii.

Darius

2014-05-15 18:37:27


Consider ca limitele de viteza din acest moment din Brasov sunt cele mai potrivite. Mai sunt cateva chestiuni punctuale de rezolvat in anumite locuri, mai este loc de imbunatatiri, dar cu eu nu vad revenirea la limita de 50 ca o modalitate de imbunatatire. Nu stiu cate accidente sunt din cauza soferilor care circula cu 60km/h pe bulevarde. Cei care incalca regulile acum o vor face si mai tare in viitor. Si daca-mi este permis: nu ar fi rau sa se mai faca educatie rutiera si pietonilor si biciclistilor, nu doar soferilor. Vad zilnic pietoni care nu stiu sa traverseze o strada, biciclisti care traverseaza strada pe la trecerea de pietoni, dar calare pe bicicleta si fara sa se asigure vreun moment, vad biciclisti care nu au niciun element de semnalizare la bicicleta dupa lasarea intunericului, samdp. Despre ce vad la unii soferi nu mai pomenesc, au fost nenumarate discutii pe tema asta, dar aia vor face la fel si cu limita de 50. Stim oricum ca soferii sunt cel mai tare enervati de alti soferi, abia apoi de biciclisti si pietoni. Si vad toate astea atat din calitatea de pieton, cat si din calitatea de biciclist sau sofer. Un strop de educatie rutiera, rabdare si bun simt ar rezolva multe. Am vizitat mai multe orase mari ale tarii in ultima perioada si nu am reusit sa gasesc unul in care traficul sa fie atat de bun ca in Brasov si semnalizarea la fel de buna.

petru

2014-05-15 16:32:57


Cand un lucru merge bine el trebuie modificat d-le comisar SF ! Politia rutiera sa se ocupe de cei ce vorbesc la telefon in timp ce conduc,de handicapatii care nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers,de betivi si de tupeisti, de.... Lasati orasul asa cum este!

Nicolae

2014-05-15 15:37:20


Așa cum este, e foarte bine. Toți cei care trec prin Brașov sînt încîntați de fluidizarea traficului, cît de eficiente sînt giratoriile. Dacă așa s-ar circula în toate orașele din România, ar fi un semn de civilizație. În rest, primăria să facă piste clare pentru bicicliști, refugii pentru pietoni, iar poliția să aplice legea și toată lumea ar fi mulțumită.

Bogdan

2014-05-15 14:02:03


Acum se vede efectul ”fluidizării” circulației, pusă la cale de ineptul George Scripcaru. Acest incompetent a transformat Brașovul în orașul mașinilor, în detrimentul oamenilor. Construirea de sensuri giratorii fără sens, eliminarea semafoarelor, mutarea și desființarea trecerilor pentru pietoni, îngustarea trotuarelor, toate astea au dus la scăderea siguranței pietonilor și nu e de mirare că a crescut numărul accidentelor. Singuar soluție e revenirea la intersecțiile semaforizate.

gorun

2014-05-15 06:54:01


Ar fi mai bine sa se interzica circulatia in oras si sa circulam in regim pietanal.Poate asa creste siguranta celor car merg pe jos,desi nu este o certitudine.Politia este in deficit de amenzi? si vine cu asemenea propuneri?Ar fi mai bine ca politistii sa-sifaca datoria si sa descopere pe cei care nu respecta regulile de circulatie fie ei si pietoni,ca biciclisti nu prea sunt, desi trotuarele sunt murdarite cu linii colorate ptr. piste nefolosite sau folosite f. rar.Cum este reglementata circulatia in Brasov in acest moment este solutia cea mai buna.

Nicolai Barbulescu

2014-05-15 05:37:11


Desigur siguranta pietonilor si a biciclistilor are prioritate atita timp cit ei si soferi respecta toti in comun legile de circulatie.Reducerea vitezei propusa de asa zisi specialisti ar aduce o poluare de sgomot si gaze soferi fiind nevoiti sa circula cu trepte de viteza inferioare turind motorul inutil.Cei cate nu respecta legea circulatiei au fost sint si vor fi,rezolvarea actiuni ale politiei rutiere,utilizarea camerelor de supravegherea circulatiei,aplicare de amenzi,etc.Noi toti nu ne disciplinam pina nu simtim amenzi banesti.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie