Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6687 RON
1 GBP = 5.8125 RON
1 XAU = 357.7647 RON
1 AED = 1.2712 RON
1 AUD = 2.9982 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8906 RON
1 CAD = 3.3943 RON
1 CHF = 5.1404 RON
1 CNY = 0.6447 RON
1 CZK = 0.1970 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0966 RON
1 HUF = 1.2610 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0228 RON
1 KRW = 0.3383 RON
1 MDL = 0.2591 RON
1 MXN = 0.2704 RON
1 NOK = 0.4231 RON
1 NZD = 2.7527 RON
1 PLN = 1.1514 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4259 RON
1 TRY = 0.1438 RON
1 UAH = 0.1172 RON
1 XDR = 6.1447 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 26 aprilie 2017
România avea anul trecut 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care mai mult de 36%, respectiv 31.084 kilometri, erau drumuri pietruite şi de pământ, în timp ce lungimea autostrăzilor era de numai 747 de kilometri (4,2%), la fel ca în 2015, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS). Potrivit sursei citate, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, lungimea drumurilor modernizate a crescut cu 4%.
„La 31.XII.2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri judeţene şi 33.107 km (38,4%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 33.928 kilometri (39,4%) drumuri modernizate (în proporţie de 91,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.068 kilometri (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 31.084 kilometri (36,1%) drumuri pietruite şi de pământ", se arată în comunicatul INS, citat de Agerpres.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 50,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Potrivit datelor INS, din totalul drumurilor naţionale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1,6% (280 kilometri) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.820 kilometri) drumuri cu 4 benzi şi 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi.
Drumurile judeţene erau în proporţie de 38,6% drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 42,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
La 31 decembrie 2016, liniile de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal şi 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Liniile de cale ferată în exploatare electrificate reprezentau 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare. Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2?. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea Bucureşti-Ilfov (154,7?), regiunea Vest (58,9?), regiunea Sud-Est (48,9?) şi regiunea Nord-Vest (48,8?). La aceeaşi dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare.
nu este nici un comentariu
Se apropie perioada concediilor, aşa că fiţi atenţi la cazările pe care le alegeţi, dacă nu vreţi să aveţi surprize neplăcute. Încă mai sunt unităţi turistice în care mizeria[...]
2024-04-19 citeste mai multPoliţiştii din cadrul Serviciul de Ordine Publică au organizat şi desfăşurat, miercuri, 17 aprilie, o acţiune în judeţul Braşov, care avut drept scop respectarea legislaţiei pe linia[...]
2024-04-19 citeste mai multA plouat mult în ultimele zile şi va mai ploua cel puţin până la sfârşitul săptămânii, aşa că pe unele şosele există pericol de acvaplanare şi implicit, de accidente. Ce[...]
2024-04-19 citeste mai multMomentul dramatic când un urs dă năvală în gospodăria unor oameni din Moieciu de Sus şi atacă oile a fost surprins de camerele de supraveghere. Adăpostul animalelor se afla în[...]
2024-04-19 citeste mai multOdată cu venirea primăverii, urşii au început să iasă din bârlog, pentru a căuta de mâncare. Fiecare are teritoriul lui, iar cum numărul exemplarelor este foarte mare, urşii[...]
2024-04-19 citeste mai mult
Adaugă un comentariu