Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 20:55

2.800 de magazine în Braşov. S-au cumpărat anul trecut bunuri de larg consum de 750 de milioane de euro

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 07 sepembrie 2018

2.800 de magazine în Braşov. S-au cumpărat anul trecut bunuri de larg consum de 750 de milioane de euro

În România există circa 102.500 de magazine, unităţi HoReCa şi drogherii care vând bunuri de larg consum (FMCG). Cele mai multe unităţi, circa 8.500, sunt în Bucureşti, la Braşov fiind prezente aproximativ 2.800 de magazine.
Când vine vorba despre vânzările magazinelor, judeţele bogate cântăresc greu în totalul vânzărilor de 20 miliarde de euro, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung. Magazinele din Braşov au vândut bunuri de aproximativ 750 de milioane de euro, potrivit acestui document.
Harta a retailului local este o replică relativ fidelă a hărţii economice dat fiind că în România, ca oriunde altundeva, evoluţia comerţului este direct proporţională cu cea a puterii de cumpărare.
În ultimii ani, marcaţi de creşterea economiei şi a consumului privat, salariile au crescut şi ele, iar românii s-au reorientat când vine vorba de bunuri de larg consum fie către produse mai scumpe, fie către achiziţii mai frecvente sau mai mari în volum. Totuşi, aceste evoluţii nu sunt unitare, existând în continuare discrepanţe majore de dezvoltare între judeţe şi regiuni dat fiind că şi investiţiile nou venite s-au îndreptat către Bucureşti şi alte câteva judeţe din ţară, în special din zona Transilvaniei şi din vestul ţării. Astfel, judeţele „periferice” precum Teleorman, Vaslui sau Ialomiţa sunt codaşe la investiţii, la creşteri salariale şi implicit la bunăstare. Iar toate acestea sunt vizibile pe harta comerţului.
Compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung a realizat la finalul anului trecut un nou studiu de piaţă complet care a analizat tot universul de comerţ şi HoReCa din România.
Mai exact, a fost făcută o analiză în volum şi valoare a acestei pieţe pe toate categoriile de magazine unde se vând produse FMCG. Au fost analizate spre exemplu farmaciile şi drogheriile, însă în calculul valoric nu s-a ţinut cont de vânzările de medicamente, ci doar de produsele de îngrijire.
La fel, în cazul hipermarketurilor sau supermarketurilor, nu s-au analizat şi vânzările de mobilă sau electro-IT. Datele companiei de cercetare de piaţă au arătat că există 102.500 de unităţi care vând produse FMCG, iar vânzările anuale totale sunt de 20,7 mld. euro.
Din totalul unităţilor, cele mai multe sunt magazine alimentare (tip grocery) ñ 40.800, urmate de unităţile HoReCa (30.500), de cele de proximitate (22.000) şi de farmacii şi drogherii (peste 9.000).
Datele companiei de cercetare arată că numărul total de unităţi a scăzut în perioada 2013-2017 cu circa 20.000 de unităţi, trendul descendent fiind regăsit pe toate segmentele. Mai exact, rămân în piaţă unităţile puternice, care reuşesc să câştige cotă de piaţă. Acest trend este ilustrativ în special în comerţul tradiţional unde an de an dispar câteva mii de magazine dat fiind că se extind jucătorii internaţionali care au forţă financiară pe măsură. Trendul descendent va continua, spun analiştii din comerţ, după modelul din vest. România nu va copia perfect însă pieţele din Occident deoarece piaţa locală are cea mai mare pondere a populaţiei în rural, peste 50%, mai mare şi ca Bulgaria. Aici, magazinele mici, birturile locale şi alimentarele vor trece testul timpului. Cel puţin în viitorul apropiat.

Foto: Victor CRISTESCU

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie