Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8134 - 04 mar 21:13

28 de trenuri anulate la Regionala Braşov după refuzul orelor suplimentare. Ameninţări cu disponibilizarea de la conducerea CFR

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 14 iulie 2023

28 de trenuri anulate la Regionala Braşov după refuzul orelor suplimentare. Ameninţări cu disponibilizarea de la conducerea CFR

Conducerea Regionalei Braşov a CFR Călători propune anularea a aproape 30 de perechi de trenuri pe raza regionalei, dar şi operarea trenurilor cu personal de la Sibiu, Teiuş şi Ciceu în loc de Braşov şi Tg Mureş. Zeci de trenuri anulate după refuzul orelor suplimentare.
Documente consultate de Club Feroviar indică intenţia Regionalei Braşov de a propune anularea a 27 de perechi de trenuri regionale,dar şi a IR 74/75 pe distanţa Braşov – Simeria – Braşov.
„Pentru nivelarea restului de prestaţii urmare a analizei între subunităţile SRTFC Braşov respectiv cu SRTFC Cluj se propun următoarele modificări:
- tren 1734 / 1930 pe relaţia Teiuş – Braşov – Teiuş deservit de personal T aparţinând SELC Teiuş în loc de personal aparţinând Depoului Braşov;
- tren 2101 pe relaţia Braşov – Sibiu deservit de personal T aparţinând Depoului Sibiu în loc de personal aparţinând Depoului Braşov;
- tren 1742/1735 pe relaţia Teiuş – Braşov – Teiuş deservit de personal T aparţinând SELC Teiuş în loc de personal T aparţinând Depoului Cluj (Teiuş – Sighişoara-Teiuş) respectiv Depoului Braşov (Sighişoara – Braşov – Sighişoara);
- tren 4522 deservit de personal aparţinând SELC Ciceu pe relaţia Siculeni – Miercurea Ciuc în loc de personal aparţinând SELC Tg. Mureş.

Refuzul orelor suplimentare. Dacă-i musai, cu plăcere
Într-o altă adresă este indicată gravitatea situaţiei şi, deşi se proclamă dreptul angajaţilor de a decide dacă fac sau nu ore suplimentare, apare ameninţarea voalată cu disponibilizările.
O „prelucrare” a videoconferinţei avută săptămâna aceasta de conducerea unui depou cu managementul CFR Călători menţionează că nu se fac „ameninţări, presiuni asupra personalului” şi că decizia efectuării de ore suplimentare „trebuie luată după cum consideră fiecare” şi că „nu poate fi obligat nimeni să facă ore suplimentare”.
Toate bune şi frumoase până când se precizează însă că se va stabili ce trenuri pot fi remorcate şi ce trenuri în consecinţă vor fi anulate. Anularea va avea caracter permanent şi va fi urmată de micşorarea subvenţiei, „apoi pe cale de consecinţă redimensionarea personalului SA, V, M, C şi reorganizarea SNTFC (depourile vor fi ţinute în activitate conform activităţii efectuate regionale)”.
Adică nu dăm pe nimeni afară, dar vor veni mai puţini bani de la buget după anularea trenurilor şi vom fi nevoiţi să facem concedieri.

Traian Preoteasa, principala problemă a CFR Călători
„Problema salariilor ceferiştilor este o problemă. Problema lipsei locomotivelor şi a pieselor de schimb este o altă problemă. Însă managementul societăţii CFR CĂLĂTORI este cea mai mare problemă”, comentează situaţia un angajat. Acesta mai spune că directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa a refuzat angajarea de mecanici la companie.
Anularea trenurilor în urma refuzului personalului de locomotivă de a efectua ore suplimentare demonstrează un lucru simplu, şi anume acela că există un deficit de mecanici de locomotivă şi că trenurile CFR Călători sunt în circulaţie doar datorită acceptului mecanicilor de a presta ore suplimentare.
Surse din cadrul companiei spun că Depoul Bucureşti Călători şi SELC Basarab s-a ajuns la depăşiri a plafoanelor de ore suplimentare efectuate prevăzute la art 42.(8) din CCM în vigoare (maxim 120).
Traian Preoteasa ar fi  listele cu mecanicii de locomotivă de drum care nu vor să îşi dea consimţământul sa facă ore suplimentare în luna iulie 2023. Tot el a solicitat să li se facă program de 8 ore şi, de asemenea, să fie făcute propunerile de anulări trenuri de călători ale CFR Călători.

+0 -6

Comentarii

'Lazar'

2023-07-14 08:36:51


'Toti ceferisti brasoveni ar trebuii dati afara sa vada cum se castiga un ban la privat.Ei nu pot face ore suplimentare deoarece sfaraie gratarul si se receste berea.Ministerul Transporturilor ar trebuii sa faca urgent o scoala de meserii in domeniul transportului feroviar in care sa se faca calificari in toate domeniile cefereului.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie