Curs BNR
1 EUR = 4.9770 RON
1 USD = 4.5425 RON
1 GBP = 5.9374 RON
1 XAU = 387.6905 RON
1 AED = 1.2367 RON
1 AUD = 3.0834 RON
1 BGN = 2.5447 RON
1 BRL = 0.8325 RON
1 CAD = 3.3426 RON
1 CHF = 5.2961 RON
1 CNY = 0.6472 RON
1 CZK = 0.1963 RON
1 DKK = 0.6675 RON
1 EGP = 0.0938 RON
1 HUF = 1.2384 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0643 RON
1 KRW = 0.3374 RON
1 MDL = 0.2576 RON
1 MXN = 0.2363 RON
1 NOK = 0.4273 RON
1 NZD = 2.7907 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0472 RON
1 SEK = 0.4380 RON
1 TRY = 0.1328 RON
1 UAH = 0.1102 RON
1 XDR = 6.0903 RON
1 ZAR = 0.2606 RON
Publicat la 29 martie 2024
„Deja anul viitor trebuie să ne gândim la construcţia celui de-al doilea terminal, deoarece specialiştii ne spun că vom depăşi 1 milion de pasageri din 2025”
Consilierii judeţeni au dezbătut în şedinţa de joi, 28 martie, un proiect de hotărâre ce vizează aprobarea bugetului regiei care operează Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. Astfel, pentru acest an, pe baza estimărilor făcute de către regie, a fost aprobat un buget de cheltuieli şi venituri totale în valoare de 47.823.540 lei. De altfel, în anul 2024 este estimat un număr total de pasageri de 449.169.
Cea mai mare parte a veniturilor, respectiv 38.913.540 lei, vor fi asigurate din bugetul Judeţului Braşov, diferenţa de 8.910.000 lei urmând a fi asigurată din surse proprii. „veniturile estimate din activitatea aeronautică sunt de 6,265 milioane de lei, iar din activităţi economice non-aeronautice, de 2.087.000 lei. Estimările privind cheltuielile se ridică la 30.025 milioane de lei pentru cheltuielile aeronautice şi 1,2 milioane de lei pentru cele non-aeronautice, astfel că Aeroportul va avea nevoie de o subvenţie de 22.872 milioane de lei. Compensaţia pentru acoperirea cheltuielilor non-economice este estimată la 16.040 milioane de lei. Astfel, că totalul transferurilor necesare a se efectua de la CJ Braşov către Aeroport se ridică la 38.913 milioane de lei”, se precizează în raportul de specialitate.
Cele mai mari cheltuieli în anul 2024 vor fi cele cu resursa umană, capitol pentru care a fost alocată suma de 12.328.460 lei. O sumă semnificativă, respectiv 10.598.150 lei se regăseşte la capitolul „Cheltuieli privind serviciile executate de terţi”, iar suma de 4.708.200 lei este alocată pentru investiţii.
Consilierii USR au ridicat problema unor cheltuieli care se fac pentru ROMATSA, dar mai ales cum sunt calculate estimările de pasageri, deoarece dacă nu se va atinge ţinta, restul cheltuielilor vor trebui subvenţionate de la bugetul judeţului. Preşedintele CJ Braşov, Şerban Todorică, a precizat că estimările de trafic se fac de către nişte specialişti, care, mai mult, susţin că deja trebuie luată în calcul construcţia celui de-al doilea terminal, deoarece de anul viitor se va depăşi un trafic de 1 milion de pasageri. „Suntem direct conectaţi la ceea ce înseamnă bunul mers al aeroportului şi ne dorim ca tot ceea ce se alocă ca sume să fie fundamentat, astfel încât acolo să se vadă o dezvoltare substanţială. Din păcate, acest obiect nu dă satisfacţie tuturor, pentru că dezvoltarea lui inevitabilă va fi f mare şi deranjăm pe mulţi operatori, competitori. Trebuie să aveţi încredere că persoanele care se ocupă de ac proiect vor face ca totul să funcţioneze bine. Să lăsăm deoparte acest obiectiv, în această precampanie electorală, să îl folosim doar în sens pozitiv. Să ştiţi că vom depăşi acele cifre estimate şi vă invit să ne bucurăm de acest lucru. Unii specialişti ne spun că de la anul să ne gândim ca de la anul să facem documentaţia pentru un al doilea terminal, că vom depăşi un milion de pasageri. Nu o spun eu, ne spun specialiştii. Sunt realităţi ,undele se pun, unele nu se spun public, există o strategie de dezvoltare”, a precizat în cadrul şedinţei, preşedintele CJ Braşov.
Pregătiţi de operare 24 din 24 de ore, peste două luni
Tot în şedinţa de joi a fost aprobată şi organigrama Aeroportului, cu 102 funcţii, dintre care 7 sunt de conducere. De altfel, Şerban Todorică a mai adăugat faptul că peste 2 luni, Regia va trebui să operaţionalizeze 24 de ore din 24.
O parte dintre consilierii judeţeni s-au arătat însă nemulţumiţi că nu a fost nimeni prezent la şedinţă din conducerea aeroportului pentru a oferi unele explicaţii, inclusiv vicepreşedintele Sezenner Zoltan semnalând acest fapt şi abţinându-se de la vot în ceea ce priveşte aprobarea organigramei. (BizBraşov.ro)
Cumpăr maşini, tractoare, motociclete, avioane de agrement, biciclete, motoare industriale şi piese de schimb aferente acestora. Sunt interesat de orice vehicul, indiferent de stare, produs între[...]
2024-03-29 citeste mai multAeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav este pregătit 31 martie când României în Spaţiul Schengen aerian. Asigurările au fost date de conducerea Regiei Autonome Aeroportul Internaţional[...]
2024-03-29 citeste mai multDupă ce a fost destituit din funcţia de director al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, Alexandru Anghel, este luat în vizor şi pentru eliberarea din funcţie[...]
2024-03-29 citeste mai multÎn anul 2028 ar trebui finalizată execuţia şi deschisă circulaţia pe toate cele 4 loturi şi pe drumul de legătură cu DN1
2024-03-29 citeste mai multO veste bună pentru firmele din domeniul construcţiilor vine din partea Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov. Este vorba despre începerea perioadei de depunere a solicitărilor de finanţare[...]
2024-03-29 citeste mai mult
'Costea Ion'
2024-03-29 05:45:36
'Numai un milion? De ce nu două? Trei? Geme țara asta de ,,specialiști\". Unul si unul mai specialist ca altul. Ca-n plandemie.'