banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8764 - 09 oct 09:57

2015 a adus scumpiri, dar şi TVA redus în turism

Autor:

Publicat la 05 ianuarie 2015

Noul an a adus, încă din prima zi, creşterea salariului minim, un preţ ceva mai mare la energie şi majorarea amenzilor de circulaţie, dar şi o cotă TVA mai mică în turism şi un impozit redus aplicat companiilor pentru construcţiile speciale

2015 a adus scumpiri, dar şi TVA redus în turism

Încă de la prima oră a noului an şi imediat după izbucnirea artificiilor, populaţia a început să plătească pentru electricitate un cost mai mare, preţul mediu al energiei electrice vândute la tarif reglementat urmând să crească cu 0,26%, ca urmare a majorării valorii unor componente de preţ ale tarifelor reglementate şi a reducerii altora.
La rândul lor, tot încă din prima zi 2015, şoferii au fost nevoiţi să fie mai atenţi pe drumul spre casă, şi pentru că amenzile de circulaţie vor fi din ianuarie mai mari, ca efect al majorării salariului minim pe economie, indicator la care este raportat. Salariul minim brut pe economie va urca de la 900 lei la 975 de lei din 1 ianuarie 2015, iar această majorare va antrena automat şi creşterea cuantumului amenzilor rutiere, în condiţiile în care un punct-amendă reprezintă 10% din salariul minim.
În sectorul energetic, companiile vor continua să utilizeze acelaşi sistem de redevenţe, dar vor plăti şi în 2015 un impozit suplimentar pe monopol, în cazul companiilor de transport şi distribuţie de energie electrică şi gaze naturale, un impozit de 60% din veniturile suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale şi un impozit special de 0,5% aplicat veniturilor obţinute de către companii, pentru exploatarea resurselor naturale, altele decât gazele naturale.
Nivelul accizelor va fi exprimat în lei, nu în euro ca până acum, soluţie găsită de Guvern pentru a nu pierde bani raportându-se în continuare la cursul în scădere al Băncii Centrale Europene, iar impozitul pe construcţii speciale impuse companiilor, introdus în acest an, va fi redus de la 1,5% la 1% din valoarea construcţiilor existente în patrimoniul acestora.
Asigurătorii, însă, vor plăti mai mult la Fondul de garantare a asiguraţilor, contribuţia impusă acestora urmând să crească de la 0,8% la 1% din primele încasate în cazul asigurărilor generale şi de la 0,3% la 0,4% din volumul încasărilor din prime pentru companiile care practică asigurări de viaţă. În schimb, din ianuarie, Autoritatea de Supraveghere Financiară a redus mai multe taxe şi cote aplicate pieţei de capital şi fondurilor de pensii, inclusiv cota din contribuţiile brute încasate de fondurile de pensii administrate privat, precum şi a cotelor aplicate ofertelor publice de vânzare şi cumpărare.
Toate aceste modificări vor putea fi introduse în bilanţul contabil de către companii pe baza unei noi legi a contabilităţii, care este aplicată tot de la 1 ianuarie 2015, una dintre modificări fiind aceea că toate persoanele juridice române vor putea utiliza un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic, nu doar firmele afiliate unor persoane juridice străine.
Tot în sistemul contabil vor fi introduse atât cota redusă de TVA, de 9%, pentru serviciile din turism care includ minim cazare, cât şi noile reguli de taxare cu TVA a serviciilor electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune şi televiziune prestate către consumatori, care stabilesc că furnizorii de servicii vor fi obligaţi să colecteze TVA din fiecare stat membru în care au consumatori. Până în prezent, vânzările de bunuri erau taxate cu valoarea TVA din ţara cumpărătorului în timp ce vânzările de servicii erau taxate cu valoarea TVA din ţara vânzătorului, însă de la 1 ianuarie va fi luată în calcul valoarea TVA din ţara cumpărătorului.
Specialiştii apreciază că această schimbare ar putea afecta şi preţul aplicaţiilor din App Store vândute în România, deoarece Apple a folosit mereu o cotă TVA de 15%, una dintre cele mai mici din Europa, însă va fi obligată să folosească taxa pe valoarea adăugată din ţările de rezidenţă ale cumpărătorilor europeni, respectiv de 24% pentru România, ceea ce ar putea genera creşterea preţurilor aplicaţiilor cu nouă procente. Ei menţionează că Apple nu a anunţat în mod explicit că va avea loc o mărire a preţurilor finale afişate în App Store, dar arată că păstrarea unui preţ unic va duce la diminuarea încasărilor dezvoltatorilor şi a comisioanelor încasate de către companie, iar acesta este o situaţie puţin plauzibilă.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie