Curs BNR

1 EUR = 4.9751 RON

1 USD = 4.5879 RON

1 GBP = 5.8059 RON

1 XAU = 351.6538 RON

1 AED = 1.2491 RON

1 AUD = 3.0532 RON

1 BGN = 2.5437 RON

1 BRL = 0.8945 RON

1 CAD = 3.3641 RON

1 CHF = 5.0460 RON

1 CNY = 0.6349 RON

1 CZK = 0.2012 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0978 RON

1 HUF = 1.2827 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 2.9444 RON

1 KRW = 0.3379 RON

1 MDL = 0.2575 RON

1 MXN = 0.2751 RON

1 NOK = 0.4276 RON

1 NZD = 2.8026 RON

1 PLN = 1.1662 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4268 RON

1 TRY = 0.1421 RON

1 UAH = 0.1164 RON

1 XDR = 6.0756 RON

1 ZAR = 0.2512 RON

Editia 8182 - 20 mai 09:01

- 19.9 km de piste pentru biciclete

Autor:

Publicat la 17 aprilie 2024

Incredibil: Cum a pierdut Primăria Braşov o finanţare de 2 milioane de euro, din cauza unei datorii de 1 leu

- 19.9 km de piste pentru biciclete

Anunţat cu surle şi trâmbiţe în noiembrie 2022, proiectul de amenajare a 20 de kilometri de piste pentru biciclete în Braşov, cu fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului de Mediu, s-a soldat cu un eşec.
Practic, la acea vreme municipalitatea, în parteneriat cu Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov (AMDDTPBV), a depus o solicitare de finanţare nerambursabilă prin Administraţia Fondului pentru Mediu în valoare totală de 10,2 milioane de lei, inclusiv TVA, pentru amenajarea a 19,9 kilometri de piste pentru biciclete.
În iulie 2023, AFM a publicat lista solicitaţilor cărora li s-au respins cererile de finanţare prin acest program care era adresat unităţilor administrativ-teritoriale şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară şi care avea o finanţare totală de 500 de milioane de lei. Unul dintre motivele care au dus la respingerea cererii de finanţare a fost faptul că solicitantul, respectiv că Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, figura cu o datorie de 1 leu în evidenţele fiscale.

Nu s-au respectat toate cerinţele din ghidul solicitantului
„Solicitantul figurează cu datorii la ANAF conform certificatului fiscal prezentat. Nu sunt respectate conditiile de eligibilitate mentionate la art. 10 alin 1. lit. f). Cheltuielile aferente capitolului 4 din deviz nu sunt detaliate aşa cum sunt ele menţionate în cadrul art. 12 alin. 1 lit a) din ghidul de finanţare. Nu s-a prezentat împuternicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz”, sunt motivele de respingere potrivit AFM.
Împotriva soluţiei de respingere, Asociaţia Metropolitană de Transport  a formulat contestaţie, dar comitetul director al AFM a decis să respingă contestaţia. Practic, fusese rezolvată problema datoriei de 1 leu, dar celelalte neconcordanţe semnalate anterior de comisia de evaluare a proiectelor nu fuseseră clarificate.

AMDDTPBV vrea ca instanţa să clarifice aspectele disputate
De cealaltă parte, preşedintele Asociaţiei Metropolitane de Transport, Dragoş David, a declarat pentru BizBraşov.ro că datoria a fost plătită la data depunerii şi argumentul acceptat de AFM, iar pentru celelalte motive expuse de AFM şi menţinute în urma contestaţiei, AMDDTPBV vrea să deschidă o acţiune în instanţă. Acesta a adăugat faptul că de fapt în spatele acestui refuz sunt anumite interese politice. „În urma contestaţiei depuse de AMDDTPBv, a fost acceptat argumentul conform căruia, la data depunerii cererii de finanţare nu existau datorii, însă au fost menţinute celelalte două prevederi, respectiv cele legate de structura devizului general şi de împuternicirea domnului Cătălin Frangulea. În urma analizării argumentelor Administraţiei Fondului de Mediu, echipa asociaţiei va propune Adunării Generale iniţierea unei acţiuni în instanţă împotriva Administraţiei Fondului de Mediu care se clarifice aspectele disputate. În ceea ce priveşte structura devizului, în hotărârea de Guvern (prin care era aprobat programul – n.r.) apare structura folosită de noi, care a fost apoi modificată printr-un ordin de ministru, care este însă un act juridic inferior”, a explicat Dragoş David.

Mulţi kilometri în planuri, nici unul în realitate
Acest proiect pentru care se doreau bani nerambursabili de la AFM venea în completarea celorlalte proiecte ale primăriei pentru amenajarea de trasee pentru ciclişti: „Calea verde a municipiului Braşov – Conectarea ariilor majore de teren prin soluţii de transport ecologic”, cele două trasee finanţate prin Programul Operaţional Regional (pentru care s-a pierdut finanţarea nerambursabilă din cauza întârzierilor) şi pistele pentru care s-a solicitat finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Astfel, s-ar fi ajuns la un total de 80 de kilometri de trasee pentru ciclism, dar, din nefericire, nici un kilometru nu s-a realizat până la această dată.
De exemplu, deşi au trecut şase ani de când a fost iniţiat proiectul, de către fostul primar George Scripcaru, Primăria Braşov nu a reuşit să găsească un constructor pentru amenajarea traseelor dintre Poienelor şi Centrul Civic şi Poienelor – La Iepure. Acestea fuseseră finanţate din bani europeni, dar finanţările s-au pierdut, după ce actuala administraţie a acuzat vicii de proiectare, iar apoi s-a pierdut printre proceduri şi birocraţie. (BizBraşov.ro)

Comentarii

'Willy'

2024-04-17 10:35:33


'Adica 2 milioane de euro costa o dunga de vopsea pe asfalt in lungime de 20 km, dunga care va ingusta banda 1? Adica 100 euro metrul de vopsea? Pai atunci e bine ca nu le-au dat banii.'

'Aurel Amalinei'

2024-04-17 10:09:45


'Sa-i fie rusine repetentului si mai vrea sa candideze pentru inca un mandat,are tupeu repetentul'

'Gladiator'

2024-04-17 08:48:31


'Pacat mare pacat. Oricum arata ca mai avem multe de invatat in administratia locala si sa intelegem mai bine cum functioneaza legile si birocratie. Pentru acest lucru ati avut primul mandat dl. Coliban si sper ca ati invatat multe pentru ca in al doilea mandat sunteti \"condamnat\" sa aveti numai reusite.\nP.S. Sper sa se castige procesul'

'Sorin'

2024-04-17 05:43:37


'Primarul Coliban cu 0 realizari , sunt curios între el si Ghise a reușit vreunul sa facă 1 m de trotuar in oraș.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie