Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:16

16 primari au semnat pentru RAT-ul metropolitan

Autor: Ionut DINCA - Buna Ziua Brasov

Publicat la 29 ianuarie 2013

La nivelul metropolei Brașov a fost constituită Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. Obiectivul principal: introducerea unui operator regional de transport Municipalitatea brașoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localități, din zona metropolitană Brașov, pentru constituirea Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov

La nivelul metropolei Brașov a fost constituită Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. Obiectivul principal: introducerea unui operator regional de transport Municipalitatea brașoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localități, din zona metropolitană Brașov, pentru constituirea Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. Conform hotărârii adoptate de aleșii locali, personalul acesteia are rolul de a face demersurile pentru organizarea eficientă a sistemului de transport public și acoperirea nevoilor de mobilitate ale tuturor locuitorilor din zona metropolitană. „Din experiența orașelor și aglomerărilor urbane din statele Uniunii Europene, organizarea la nivel metropolitan a sistemelor de transport public a contribuit la dezvoltarea durabilă a comunităților locale prin asigurarea necesarului de mobilitate a locuitorilor și implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică și socială”, se precizează în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociații și a aprobării hotărârii de Consiliu Local. La nivelul zonei metropolitane Brașov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creșterea nivelului de siguranță și confort al călătorilor, optimizarea traficului, creșterea mobilității populației în interiorul spațiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spații de agrement și petrecere a timpului liber), dar și dezvoltarea turismului în spațiul metropolitan, prin asigurarea posibilității turiștilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Brașov cu ajutorul transportului public. Primăria Brașov a participat la patrimoniul inițial al Asociației cu suma de 250 de lei, cotizația anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autoritățile brașovene îl pregătesc spre finanțare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Brașov, crearea acestei asociații fiind unul dintre primii pași care va sta la baza implementării proiectului. În prezent, următoarele comunități sunt membre ale Agenției Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă Brașov: Brașov, Săcele, Codlea, Predeal, Ghimbav, Râșnov, Bod, Cristian, Tărlungeni, Prejmer, Hărman, Sânpetru, Hălchiu, Crizbav, Vulcan și Feldioara, alături de Consiliul Județean Brașov.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie