Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 17:57

15.000 de brașoveni accesează site-urile cu vouchere de discounturi

Autor: Liviu CIOINEAG

Publicat la 09 februarie 2012

De la pizza cu 1 leu la excursii la Roma la jumătate din preț, brașovenii le achiziționează online, cu ajutorul voucherelor. Acesta este viitorul comerțului, spun reprezentanții site-urilor, care au ajuns să vândă și implanturi mamare, iar în viitor vor negocia chiar și apartamente în ansambluri rezidențiale

15.000 de brașoveni accesează site-urile cu vouchere de discounturi De la pizza cu 1 leu la excursii la Roma la jumătate din preț, brașovenii le achiziționează online, cu ajutorul voucherelor. Acesta este viitorul comerțului, spun reprezentanții site-urilor, care au ajuns să vândă și implanturi mamare, iar în viitor vor negocia chiar și apartamente în ansambluri rezidențiale. În urmă cu ceva timp, românul nici nu știa să pronunțe corect termenul voucher. Acum, numai în Brașov există peste 15.000 de utilizatori de internet care își programează excursiile, ieșirile de vineri seara sau vizitele la cosmetică în funcție de ofertele zilnice ale site-urilor de tip discount. Asta, deși site-urile de profil au intrat pe piața locală în urmă cu un an. „Moda provine din Statele Unite. Acolo a fost o euforie generală. Este o modalitate de promovare care a revoluționat piața globală. Încrederea s-a creat pe parcurs, începând cu oferte care n-au fost mari din punct de vedere financiar: 1 RON la biliard, pizza la 5-6 RON”, ne spune Constantin Enea, agent vânzări profitam.ro. Cine și cât câștigă Sistemul funcționează destul de simplu: portalurile de oferte obțin de la diferiți agenți economici sau operatori de servicii o reducere substanțială – între 50 și 90% la anumite produse și servicii. Ofertele sunt postate pe portaluri și ajung în căsuțele de mail ale internauților, sub formă de „ofertă zilnică”. Printre cele mai întâlnite sunt tratamentele cosmetice, care costă 40 de lei, în loc de 200, pizza la restaurant, cu 8 lei, în loc de 15, sau excursiile în țară sau în străinătate, la 50% din preț. „Am intrat pe ele. Sunt super bune. Mi-au plăcut ofertele cu 7 lei pizza sau reducerile la spa și cumpărături. Eu am luat pentru pizza”, ne spune Simona Șerban, în vârstă de 21 de ani. „Cam 100 de clienți noi au fost” La fiecare voucher cumpărat, site-urile câștigă un procent de 20-50% din valoarea lui. Ofertantul de produse sau servicii mai rămâne cu 30% din produs – în general prețul de producere sau de intrare. În schimb, câștigă sute de clienți și o reclamă superioară față de mica publicitate. „Am mai încercat prin radio, spoturi TV, dar nu au funcționat atât de bine. Așa ne-am fidelizat clienții, ei au văzut despre ce e vorba. În două luni, cam 100 de clienți noi au fost, iar mulți au revenit”, a declarat Andrea Bunduri, manager restaurant. Cu fiecare client mulțumit a crescut și încrederea în tranzacțiile on-line cu carduri. „În ultimul timp, foarte, foarte mult a prins plata cu cardul. La început clienții făceau mai mult transferuri bancare, pentru că era mult mai sigur să meargă la bancă”, spune Elena Crăciun, manager zonal Zumzi.ro. 5.000 de bilete la patinoar și 1.300 de pizza În Brașov există cel puțin 2-3 portaluri care au oferte locale. Cele mai celebre au fost voucherele de intrare la patinoarul Olimpia, cu un leu, vândute în 5.000 de exemplare, sau cele 1.300 de pizza vândute cu un leu, la sfârșitul anului trecut. Cele mai bine vândute vacanțe au fost în Roma, Italia, sau Bansko, Bulgaria, iar în circuitul intern, la Sinaia, Bran și Brădet. Peste 100 de firme au postat până în prezent cel puțin o ofertă on-line, iar liderii de piață din Brașov se laudă cu mii de persoane care îi accesează zilnic. Reprezentanții site-urilor spun că acesta este viitorul vânzărilor, dar și al advertising-ului. „La noi, în România, au ajuns la fel și fel de oferte, pe partea de implanturi mamare, cu sume de zeci de mii de euro, dar și reduceri atractive – minim 50%”, a declarat Enea. Concurenta sa îl aprobă. „Cred că genul ăsta de publicitate se aplică în absolut orice domeniu. Cred că, în viitor, în acest fel se vor face tranzacții imobiliare, pentru că reducerile sunt cele care vând. Clientul este atras de ideea de reducere”, subliniază Crăciun. Cei mai mulți utilizatori de cupoane sunt cu siguranță bucureștenii, însă la nivel de provincie, Brașovul ocupă un loc fruntaș, după Timișoara sau Cluj.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie