Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:04

„COSTURI COLATERALE”

10.000 de ceferişti ar putea fi trimişi acasă

Autor:

Publicat la 11 iunie 2014

Mii de angajaţi din industria feroviară ar putea să îşi piardă locul de muncă odată ce măsurile privind închiderea unor linii de cale ferată vor fi aplicate. Potrivit Master Planului General de Transport, aprobat de Guvern, reţeaua naţională de cale ferată va fi redusă, teoretic, la aproximativ 6.200 km (10.000 km de linie desfăşurată, faţă de 20.000 km câţi sunt în prezent). Cu alte cuvinte, 4.000 km de reţea sunt destinaţi închiderii, notează Capital. Potrivit reprezentanţilor din industria feroviară, dacă dacă aceşti 4.000 km se vând la fier vechi cu un 1 leu/kg, statul nu va obţine mai mult de 600 milioane lei. Numai că lucrurile nu sunt aşa de simple cum par la prima vedere. „Întrebarea este cât va costa procedura de dezmembrare a liniilor, scoaterea din inventar, transportul lor, poluarea din acele zone, şomajul generat şi altele. Vom vedea dacă banii din fier vechi balansează, într-un fel, aceste costuri”, spune ştefan Roşeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles. Altfel spus, sunt „costuri colaterale”, care nu se văd acum. Cel mai grav este că mii de oameni din industria feroviară ar putea să îşi piardă locurile de muncă, în urma aplicării acestor măsuri. „De la CFR SA probabil că vor pleca 6.000 – 7.000 de oameni, iar de la CFR Călători, câteva sute. La aceştia se adaugă operatorii de marfă şi cei privaţi, care vor întâmpina probleme, la rândul lor şi, cel mai probabil, vor recurge la disponibilizări. Grosso modo, din sistemul feroviar ar putea pleca 10.000 de oameni”, punctează ştefan Roşeanu. şi de aici pornesc o serie de alte costuri pentru statul român, inclusiv salariile compensatorii pentru disponibilizaţi. 
Surse din Ministerul Transporturilor susţin afirmaţiile lui Roşeanu, fără a face referire, însă, la un număr anume de angajaţi care vor pleca în momentul în care aceste măsuri se vor pune în aplicare. „Este clar că vor fi afectaţi, în mod direct, angajaţii. Totuşi, este prematur să facem calcule acum”, spun sursele.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie