Curs BNR

1 EUR = 4.9297 RON

1 USD = 4.6851 RON

1 GBP = 5.7419 RON

1 XAU = 271.1673 RON

1 AED = 1.2756 RON

1 AUD = 3.1935 RON

1 BGN = 2.5205 RON

1 BRL = 0.9036 RON

1 CAD = 3.4860 RON

1 CHF = 5.0142 RON

1 CNY = 0.6670 RON

1 CZK = 0.2023 RON

1 DKK = 0.6629 RON

1 EGP = 0.1907 RON

1 HUF = 1.2044 RON

1 INR = 0.0576 RON

1 JPY = 3.4938 RON

1 KRW = 0.3612 RON

1 MDL = 0.2417 RON

1 MXN = 0.2446 RON

1 NOK = 0.4803 RON

1 NZD = 2.9969 RON

1 PLN = 1.0539 RON

1 RSD = 0.0420 RON

1 RUB = 0.0755 RON

1 SEK = 0.4537 RON

1 TRY = 0.2516 RON

1 UAH = 0.1273 RON

1 XDR = 6.2190 RON

1 ZAR = 0.2705 RON

Editia 7836 - 06 dec 10:35

1.000 km de piste de biciclete şi 300 km de perdele forestiere: Consiliul Judeţean Braşov a lansat licitaţia pentru documentaţie

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 ianuarie 2022

1.000 km de piste de biciclete şi 300 km de perdele forestiere: Consiliul Judeţean Braşov a lansat licitaţia pentru documentaţie

Anunţat de administraţia judeţeană încă de anul trecut, proiectul ce vizează realizarea unei reţele de piste pentru biciclişti în judeţ, dar şi plantarea unor perdele forestiere pe marginea drumurilor a ajuns în etapa licitaţiei pentru studiul de fezabilitate. Anunţul procedurii de achiziţie pentru desemnarea consultantului a care va realiza documentaţia a fost publicat pe platforma electronică de achiziţii publice în 6 ianuarie, iar ofertele sunt aşteptate de Consiliul Judeţean Braşov până în 15 februarie. Valoarea contractului este estimată la 4.201.680 lei, fără TVA, iar documentaţia trebuie finalizată în termen de 14 luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor.
Conform temei de proiectare de care va trebui să ţină cont consultantul, administraţia judeţeană are în plan realizarea a 1.000 km de piste sau trasee pentru biciclete, de-a lungul drumurilor naţionale, judeţene, comunale, forestiere, dar şi digurile apelor curgătoare. În ceea ce priveşte perdelele forestiere sau plantaţiile rutiere de protecţie, lungimea totală estimată acestora este de 300 km.

Patru tipuri de piste sau trasee
Proiectantul stabilit în urma acestei licitaţii va trebui, ca în funcţie de teren şi de alte criterii să propună soluţiile optime pentru trasee sau piste. Astfel, prin această documentaţie vor fi pregătite documentaţii pentru trasee rapide asfaltate (piste dedicate), piste dedicate pe sector rutier sau sectoare rutiere cu marcaj de biciclete, trasee amenajate neasfaltate sau trasee amenajate pe poteci (agricol, forestier, diguri). De asemenea, în proiectarea traseelor, consultantul va trebui să prevadă şi dotări (staţii de încărcare sau spaţii tehnice, toalete, zone de odihnă), dar şi corelarea cu alte obiective (gări, aeroport, parcări).
Proiectarea se va face etapizat, prima zonă pentru care va trebui să se realizeze documentaţia fiind cea metropolitană, unde pistele vor fi conectate şi cu cele ale municipiului Braşov. Documentaţia pentru această etapă trebuie să fie încheiată în 6 luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor.
În etapa a II-a se vor proiecta pistele pentru Ţara Făgăraşului, iar documentaţia trebuie să fie gata în termen de şase luni de la depunerea Studiului de fezabilitate pentru prima etapă.
În etapa a III-a se vor proiecta pistele şi traseele pentru Zona Rupea, termenul de finalizare a documentaţiei fiind de 4 luni de la încheierea celei de-a treia etape.
În cea de-a patra etapă vor fi proiectate pistele pentru Buzăul Ardelean (comunele Teliu şi Vama Buzăului), termenul de finalizare fiind de 4 luni de la data predării documentaţiilor pentru etapa anterioară.

Ce standarde trebuie să respecte proiectantul
Conform temei de proiectare, consultantul care va realiza studiul de fezabilitate trebuie să respecte standardele specifice privind semnalizarea rutieră, precum şi Ghidul de proiectare a infrastructurii pentru biciclele OPTAR. De asemenea, acesta va trebui să respecte şi Standardul European de Certificare EuroVelo al Federaţiei Europene de ciclism.

Comentarii

'Doar Eu'

2022-01-08 10:05:13


'Oare locuri de parcare cand se creeaza ???!!!!'

'Gelu'

2022-01-07 22:09:25


'Brașovul are nevoie urgent de asta deoarece nu ai pe unde sa mergi cu bicicleta. Brașovul s-a umplut de cazane obosite cu nr de Meltenia, toti in trening, adidași albi, și gluga cu blanita, flăcăi sărmani care nu respecta nicio regulă de circulație.'

'Nic'

2022-01-07 18:28:55


'Numai 1000?!\nVrăjeală politicianistă ieftină. De dat din gură, de promis, de făcut pe hîrtie, de alcătuit studii de fezabilitate sîntem buni. Se plătesc funcționari publici ani buni pentru asta iar rezultatul e zero.\nNu sînt în stare să facă parcări și să extindă domeniul skiabil din Poiana Brașov, obiective promise de mult. Nu sînt în stare să asfalteze drumul (vreo 30 de km) de pe valea Doftanei între Săcele și Cîmpina, ca variantă de degrevare pentru DN 1.'

'stercalau'

2022-01-07 15:13:36


'daca pistele astea se construiesc prin marcarea unei parti din trotoareleexixtente sau marcarea lor prin o banda din soselele exixtente atunci sunt bani aruncati de pomana.perdeaua forestiera de-a lungul drumuriloe trbuie sa aiba minim6-10 m latime ca sa fie fezabila abni de zile.de unde teren pentru ea km de-a lungul soselelor.'

'Cineva'

2022-01-07 08:34:02


'Dacă cumva acest lucru se va întâmplă vreodată județul Brașov atunci vom deveni capitala ciclismului de recreație din România, ce poate da un impus foarte puternic turismului. Acest lucru va conduce și a creștere nivelului de trai din zonele rurale care pot dezvolta afaceri adiacente. Și, în plus se va schimba și tipul de turist care vine la Brașov ca parca sunt prea mult cei care vin numai sa isi etaleze trening-ul \"original\" pe terasele din centru și apoi mici, bere și manele în pensiunile din jurul orașului.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional