Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 21:21

10 idei de 570.000 euro: Ce soluţii au găsit studenţii din Braşov la cele două probleme pe care le-au avut de rezolvat, digitalizare şi Covid

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 decembrie 2021

10 idei de 570.000 euro: Ce soluţii au găsit studenţii din Braşov la cele două probleme pe care le-au avut de rezolvat, digitalizare şi Covid

Aflată deja la a treia ediţie, competiţia „Fii în centru”, iniţiată de Universitatea Transilvania din Braşov a adunat 10 proiecte realizate de studenţi şi care sunt deja implementate în cadrul instituţiei. Rezultatele au fost anunţate luni, 20 decembrie, de conducerea universităţii, care a precizat că pentru această ediţie a programului de finanţare, bugetul total a fost de un milion de euro. Apelul de proiecte a fost lansat anul trecut. Au fost depuse 50 de proiecte, dintre care au fost selectate 10, valoarea totală a acestora fiind de 570.000 euro.
„După o analiză riguroasă a propunerilor, universitatea a achiziţionat echipamentele necesare, iar studenţii s-au pus pe treabă. În total, cheltuielile de achiziţie s-au ridicat la aproape 350.000 de euro. Pe lângă acestea, o parte din bani au fost destinaţi şi burselor pe care studenţii le-au primit, ca recompensă pentru munca depusă. Bursele au reprezentat maximum 30% din valoarea totală a proiectului, astfel că o bursă a ajuns chiar şi la 8.000 de euro pentru un student. În total, peste 220.000 de euro au fost alocaţi pentru recompensarea studenţilor. Peste 60 de studenţi au fost implicaţi în realizarea proiectelor”, a declarat rectorul Universităţii Transilvania din Braşov, prof. dr. ing. Ioan Vasile Abrudan.
Acesta a menţionat că printre obiectivele ediţiei din acest an a programului au fost digitalizarea procesului administrativ şi didactic sau dezvoltarea unor echipamente sau proceduri care să fie folosite în contextul pandemic. „Avem, de exemplu, un card virtual, care să asigure accesul studenţilor la diferite informaţii. De asemenea, a fost realizat un robot care să dezinfecteze spaţiile, dar şi dispozitive care monitorizează temperatura, distanţa dintre persoane şi dacă cei care intră poartă sau nu mască”, a explicat rectorul universităţii.
La rândul său, prorectorul universităţii, prof. dr. ing. Daniel Munteanu, a declarat că proiectele au fost implementate în colaborare cu specialiştii instituţiei. „Sunt unele proiecte, în special cele din domeniul informatic, care ar putea fi dezvoltate în viitor”, a declarat reprezentantul universităţii.

20 de manechine pentru învăţarea manevrelor de resuscitare
Printre altele, şase studenţi, unii dintre ei doctoranzi, au achiziţionat 20 de manechine de persoane adulte şi sugari, necesare demonstraţiilor practice privind resuscitarea sau alte manevre. Aceste manechine sunt folosite pentru pregătirea studenţilor din domeniul medical (medicină, asistenţă medicală), dar şi a celor de la alte facultăţi.
O altă echipă de studenţi a realizat un modul prin care este îmbunătăţit sistemul de predare online, prin metode interactive (videoclipuri, animaţii).

Au fost depuse proiectele şi pentru ediţia 2022
Daniel Munteanu a mai spus că au fost depuse deja proiectele la ediţia 2021 – 2022 a programului „Fii în centru”, şi pentru această ediţie fiind disponibil un buget de un milion de euro. Mai exact, în competiţie au fost înscrise 40 de proiecte, iar dintre acestea au fost selectate 9.

PROIECTELE IMPLEMENTATE ÎN EDIŢIA 2020 - 2021

RoboCovCleaner
Cei trei studenţi din echipa proiectului au realizat un robot independent care poate fi controlat şi programat de la distanţă printr-o aplicaţie, pentru a dezinfecta holurile şi sălile de curs din clădirile universităţii. În prezent, robotul îşi face treaba în corpul V al universităţii, unde, cu ajutorul lămpilor UV, dezinfectează încăperile.

Safe-Unitbv
Cei 6 studenţi care au propus acest proiect au realizat un sistem de verificare a temperaturii corporale şi a purtării măştii de protecţie, dar şi sisteme care verifică distanţa fizică de cel puţin 1,5 metri între persoane şi sisteme de monitorizare a calităţii aerului. În prezent, dispozitivele sunt amplasate şi funcţionează la Institutul de Cercetare-Dezvoltare al Universităţii.

Intuit@Unitbv
3 studenţi au creat noi funcţionalităţi ale platformei de intranet a Universităţii (cu diverse aplicaţii pentru programarea examenelor sau pentru depunerea reclamaţiilor), au realizat un tur virtual al corpurilor de clădire şi au instalat 3 info-chioşcuri care se sincronizează cu site-ul unitbv.ro şi preiau automat anunţurile, ştirile şi evenimentele pentru a le afişa. În felul acesta, informaţia ajunge mai uşor şi mai rapid către studenţi.

Carduri@Unitbv
Cei 3 studenţi ai proiectului au realizat un sistem de carduri virtuale, astfel încât, fiecare student va avea un singur card (pe telefon) cu ajutorul căruia va avea acces la bibliotecă, va putea intra în cămin sau îşi va ţine evidenţa prezenţelor la orele de sport.

Pachet de aplicaţii pentru eficientizarea procesului informatic
Echipa de proiect a realizat o aplicaţie pentru conceperea orarului, astfel încât să se eficientizeze procesul şi să nu se producă suprapuneri sau erori. De asemenea, a adus noi funcţionalităţi şi aplicaţiei de mobil a Universităţii.

Vizual Life
Echipa implicată în acest proiect a transformat materialele şi instrumentele de predare clasice în resurse educaţionale potrivite pentru comunicarea în mediul online cum ar fi: prezentări animate ale unor mecanisme/procese, clipuri pe subiecte specifice ştiinţelor vieţii, panouri digitale interactive, panouri expoziţionale, atlase.

Med-Acces
Echipa de studenţi a realizat grile interactive, imagini radiologice şi ecografice explicate pentru diverse patologii, auscultaţii cardiologice şi pulmonare, videoclipuri în limba română cu diferite tehnici medicale, de recuperare şi de laborator, care sunt utile studenţilor de la Medicină. Toate acestea pot fi accesate de pe platforma de E-learning a Universităţii.

Primii paşi în educaţia medicală simulată
În cadrul proiectului, studenţii au realizat diverse tutoriale pe manechine de simulare a diferitelor manevre medicale şi chirurgicale, iar în acest sens au achiziţionat şi manechinele necesare pentru diverse exerciţii medicale.

DigiEdu
Studenţii au realizat diverse interviuri cu directorii centrelor de cercetare cu ajutorul cărora a fost prezentată activitatea şi proiectele de cercetare realizate.

Detecţia şi izolarea persoanelor infectate cu Covid-19
În cadrul proiectului, echipa a realizat un sistem de termoscanare bazat pe inteligenţă artificială.

+3 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie