Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 16:12

0 lei, biletul RAT pentru pensionar

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 martie 2014

O nouă propunere de acordare a gratuităţii totale pe RAT pentru vârstnici a venit din partea consilierilor locali PSD, care vor să urmeze exemplul Ploieştiului, unde de fapt toţi localnicii care au venituri de până la 3.000 de lei merg gratuit cu mijloacele de transport în comun.

0 lei, biletul RAT pentru pensionar
 
Dacă la Ploieşti s-a putut, şi la Braşov se poate. Aceasta este părerea consilierilor locali braşoveni ai PSD, care au propus acordarea gratuităţii pe RAT pentru toţi pensionarii din municipiul Braşov. În Ploieşti, Consiliul Local a decis ca începând cu 1 aprilie toate persoanele care locuiesc în municipiu şi au venituri de sub 3.000 de lei să beneficieze de gratuitate totală pe transportul în comun, cel puţin până la finele anului 2015. 
Acordarea gratuităţii pe RAT pentru pensionari este o propunere a candidaţilor social-democraţi încă din campania electorală pentru alegerile locale din iunie 2012, dar nu s-a mai materializat. Cu ani în urmă, edilii au mai acordat o asemenea facilitate pentru vârstnici, însă au renunţat, fiindcă se cheltuia foarte mult de la bugetul local pentru subvenţionarea RAT Braşov.
În prezent, la Braşov, doar pensionarii cu venituri de până la 800 de lei primesc 10 călătorii gratuite pe RAT, lunar, iar restul plătesc 50% din valoarea unei călătorii. „Cei şase consilieri ai PSD am venit cu această propunere care să fie dezbătută în şedinţa viitoare. O să vedem dacă avem susţinerea şi altor consilieri, pentru a se putea aproba acest proiect. Ploieştiul este un oraş de dimensiuni similare Braşovului, care are un buget similar cu al Braşovului şi cred că s-ar putea acorda şi la noi o asemenea facilitate cel puţin pentru pensionari”, a precizat consilierul local PSD Cătălin Leonte, şeful Comisiei de Buget – Finanţe din cadrul Consiliului Local Braşov.
 
Cu cât ar creşte subvenţia
Pentru anul în curs, RAT Braşov primeşte o subvenţie de 38 de milioane de lei, iar acordarea gratuităţii totale pentru pensionari ar însemna automat o creştere a fondurilor alocate de la bugetul local acestei regii. De exemplu, în Ploieşti, Primăria va aloca companiei de transport local o subvenţie de  62.970.000 lei, în 2014, şi de 64.544.249 lei, în 2015, după ce aproape 95% din populaţie beneficiază de gratuitate pe transportul în comun. Gratuitatea a fost acordată la Ploieşti pe perioada derulării lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai şi a infrastructurii stradale aferente, iar prin această măsură, municipalitatea doreşte să încurajeze utilizarea de către cetăţeni a transportului public pentru a evita supraaglomerarea traficului rutier în zonele afectate de lucrări.
+4 -1

Comentarii

Tudor

2014-03-31 14:34:55


Sa speram ca nu se sustine o astfel de timpenie, mita electorala PSD-ista pentru alegeri. Uneori ma intreb exista vreo limita a prostiei care sa nu se atinga la noi? Cu ce sa sustii tu transport gratuit? Automat va creste foarte mult subventia. Iar subventia de unde vine? De la impozitele agentilor economici si ale persoanelor fizice. Automatva urma o crestere semnificativa a impozitelor pentru o prostie. Si inca ceva: si-asa un om care are masina si o foloseste din varii motive plateste deja subventia la transport public prin taxele achitate. De ce sa o faca in plus daca el nu poate, nu are nevoie sau nu vrea sa foloseasca transportul public? Iar ne intoarcem la comunism? Lasati domle plata biletelor 100% pentru aia apti de munca si 50% pentru pensionari ca pana acum si va fi ok! PS: Si voi ziaristilor aveti vina. Masura de la Ploiesti este TEMPORARA PE PARCURSUL LUCRARILOR DE REABILITARE A SINEI DE TRAMVAI SI NICIDECUM DEFINITIVA! Dezinformati.

Dan

2014-03-31 08:34:04


Daca vor sa faca gratuit sa faca gratuit pe toata lumea… Asa vor mai scapa si de niste cheltuieli cu biletele, distributia lor… RATBV are o mie de angajati dintre care doar 300 sunt soferi, deci putem disponibiliza de circa 500 persoane... 5.000 euro (cheltuiala anuala pentru fiecare salariat, probabil este mai maredar lasam 5 mii) x 500 (numarul de posibili disponibilizati) =2,5 mil euro ~11-12 mil lei 11-12 mil lei(economie din disponibilizari) + 1-2 mil euro (economia facuta din costul tipariri biletelor) iar daca mai si trecem de la autobuze la troleibuze (care sunt mai eco, si au un cost mai mic de exploatare) ajungem la circa 20 mil lei economie iar efortul primariei pt subventionarea regiei va fi cam acelas... Finantare europeana pentru achizitionarea mai multor troleibuze nu se poate obtine?! … nu de alta dar e mai ieftin transportul cu troleibuzul… Daca ar fi transportul gratuit am mai scapa si de aglomeratia din trafic…

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie